رئیس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را جهت اصلاح قانون تابعیت و تعیین تکلیف افراد دارای تابعیت متعدد، به مجلس تقدیم کرده‌اند.

تدوین طرح قانون تابعیت توسط نمایندگان مجلس

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، در خصوص تهیه طرح قانون تابعیت، اظهار داشت: با توجه مشکلاتی که در حوزه تابعیت مضاعف و به کارگیری این افراد در پست های کلیدی کشور و تبعات امنیتی که می‌تواند ایجاد کند، وجود داشت، طرحی در زمینه قانون تابعیت تهیه شده است.

رئیس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را جهت اصلاح قانون تابعیت و تعیین تکلیف افراد دارای تابعیت متعدد، به مجلس تقدیم کرده‌اند که این طرح را به کمیسیون قضائی و حقوقی ارجاع داده‌اند.

وی افزود: اکنون طرحی که در خصوص قانون تابعیت در کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مورد بررسی قرار گرفته و در حال اخذ نظرات کارشناسی دستگاه‌ها هستیم.

رحیمی جهان‌آبادی ادامه داد: بعد از جمع بندی دستگاه‌های مختلف و مسئولان در این زمینه و استماع نظرات نمایندگان امضا کننده این طرح، گزارش نهایی را تقدیم کمیسیون قضائی و حقوقی می‌کنیم و بعد از آن طرح به صحن می‌آید.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم تا در این طرح بین تابعیت مضاعفِ اختیاری، تابعیت مضاعفِ اجباری، گرین کارت، اقامت دائم و اقامت موقت تفاوت‌هایی را قائل شویم.

نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته کلیدی این طرح آن است که قبلا در یک سری مشاغل خاصی محدودیت و ممنوعیت داشتیم که این بار تلاش می‌کنیم تا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را تا حد ممکن افزایش دهیم.

رحیمی جهان‌آبادی اظهار داشت: نکته آن است که محتوای این طرح نباید به گونه‌ای باشد که زمینه خارج شدن نخبگان علمی که در خارج از کشور املاک و مستغلات دارند را از بدنه مدیریتی کشور خارج کند، در عین حال باید جنبه‌های امنیتی و دغدغه‌هایی که نظام دارد را نیز باید رعایت کنیم.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/

برچسب‌ها