احزاب و گروه های ملی و اسلامی فلسطین در استان رام الله و البیره امروز خواستار مشارکت در تجمع هفتگی اسرا در مقابل مقر سازمان صلیب سرخ در شهر البیره در ساعت ۱۱ ظهر روز سه شنبه آینده شدند.

گروه های فلسطینی خواستار تجمع در حمایت از اسرای اعتصاب غذا کننده

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، این گروه ها خواستار مشارکت گسترده در حمایت از اهالی خان الاحمر به نشانه مخالفت با سیاست های پاکسازی نژادی شدند و همچنین بر لزوم مشارکت در نماز جمعه هفته آینده در خیمه تحصن احداث شده در خان الاحمر و نیز شرکت در تظاهرات های حمایت از پایداری اهالی بادیه نشین بخش شرقی قدس تاکید نمودند.

گروه های  فلسطینی همچنین مخالفت خود با اظهارات و مواضع اخیر آمریکا را که در راستای تداوم سیاست جانبداری این کشور از رژیم صهیونیستی به ویژه در زمینه قدس اتخاذ شده است و نیز مخالفت کاخ سفید با تحویل ۲۰۰ میلیون دلار از کمک های مالی به تشکیلات خودگردان را اعلام نموده و آنرا نوعی باجگیری آشکار و بی شرمانه قلمداد نمودند. این گروه ها همچنین بر مخالفت قاطع خود با معامله حق بازگشت ملت فلسطین حتی با تمامی اموال طرف آمریکایی تاکید کردند.

گروه های فلسطینی در بخش دیگری از بیانیه خود مخالفت خود با اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و موج شهرک سازی افسارگسیخته و تلاش های جاری برای ضربه زدن به وضعیت حاکم بر مسجد الاقصی به منظور مقدمه چینی برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد را اعلام نموده و خاطر نشان ساختند که هیچ کسی غیر از مسلمانان حق اقامه نماز در این مسجد را ندارد.

این گروه ها در پایان خواستار تشکیل کمیته های نگهبانی و حمایت مردمی به منظور مقابله با حملات روزمره شهرک نشینان صهیونیست به شهرها و شهرک های فلسطینی و مقابله با این تجاوزات با تمامی امکانات موجود شدند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها