۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
کد خبر: 616251

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور زیارت سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به افزایش نرخ دلار و بلیت هواپیما نرخ سفر کاروان های هوایی به عتبات عالیات با حدود 60 درصد افزایش به سه میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافت.

هزینه سفر به عتبات 60 درصد افزایش یافت

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مرتضی آقایی گفت: هزینه سفر هوایی به عتبات عالیات همراه با هزینه هفت شب و هشت روز اقامت پیش از این حدود دو میلیون تا دو میلیون و 100 هزار تومان بود که اکنون با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.

وی گفت: قیمت سفر کاروان های زمینی به عتبات عالیات نیز با حدود 40درصد افزایش از حدود یک میلیون و 200 هزار تومان بود که به یک میلیون و 800 هزار تومان رسید.

آقایی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری زائران عتبات عالیات تمکن مالی برای پرداخت این هزینه ها را ندارند، از مسئولان مربوطه می خواهم برای تشویق و ترویج فرهنگ زیارت تسهیلات ویژه ای را برای زائران فراهم کنند و در سیاستگزاری ارزی کشور به این مساله توجه کنند.

وی گفت: افزایش هزینه سفر قطعا در کاهش میزان سفر ایرانیان به عتبات عالیات تاثیر گذار است و موجب کاهش شدید اعزام کاروان های زیارتی به عراق خواهد شد.

مدیرکل نظارت بر امور سازمان حج و زیارت افزود: بر اساس دستور العمل صادره نرخ جدید سفر به عتبات عالیات از یازدهم شهریور ماه جاری اجرایی می شود.

در سال های اخیر هر سال حدود یک میلیون و 600 هزار زائر ایرانی برای زیارت عتبات عالیات از ایران به عراق می روند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها