رئیس دفتر بین الملل حزب موتلفه با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری به حجاج کشورهای اسلامی، گفت: یکی از ابزارهای مهم دشمن برای تحقق تنش میان مسلمانان، استفاده از افراط گری های مذهبی و ناآگاهی های دینی در بین قشرهای مختلف مسلمان است.

سیاست خارجی کشور باید مبتنی بر ایدئولوژی باشد/ دستگاه دیپلماسی ایران غربگرا است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حمیدرضا ترقی؛ رئیس دفتر بین الملل حزب موتلفه به بیانیه مقام معظم رهبری راجع به حجاج اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که بعنوان توطئه آمریکا و عربستان و به نیابت از آن در رابطه با مسلمان ها مشاهده می شود، طرحی است که عربستان بوسیله همین گروه های افراطی به سمت تقویت گروه های افراطی بویژه  داعش برای ایجاد درگیری با مسلمان ها طراحی کردند.

وی افزود: این حرکت در حقیقت بیانگر این است که یکی از ابزارهای مهم دشمن برای تحقق این هدفش، استفاده از افراط گری های مذهبی و ناآگاهی های دینی در بین قشرهای مختلف مسلمان است که می تواند از آن ابزاری برای تحقق هدفش استفاده کند.

کارشناس مسائل خاورمیانه اذعان داشت: هوشیاری لازمی که باید در بین مردم بوجود بیاید این است که بتوانند در برابر این توطئه مقاومت کنند و اجازه ندهند که از آن ها بعنوان ابزاری برای اختلاف و تشتت در دنیای اسلام استفاده شود می تواند نقش موثری داشته باشد.

ترقی خاطر نشان کرد: اصولاً در این رابطه ما نیازمند یک دیپلماسی فعال برای وحدت در جهان اسلام هستیم که بتواند روی نقاط اشتراک مسلمانان تلاش بیش تری کند و این نقاط مشترک را برای وحدت بیش تر در بین مسلمانان زمینه کند.

وی بیان داشت: دشمن سعی دارد از اختلافات قومی و مذهبی برای تشدید اختلافات استفاده کند و احزاب و گروه هایی که در جهان اسلام خواستگاه قومیتی و مذهبی دارند، باید هوشیاری بیش تری به خرج دهند و بر طبل تفرقه نکوبند.

رئیس دفتر بین الملل حزب موتلفه ادامه داد: آن چیزی که امروز در افغانستان، عراق، لبنان، سوریه، ترکیه و پاکستان می بینیم، ناشی از فعالیت یا کنش سیاسی احزاب قومیتی و مذهبی است که در واقع به جای وحدت در جهان اسلام به سمت تفرقه و تشتت می روند و مانع رشد و توسعه کشورهای خودشان می شوند.

دستگاه دیپلماسی ایران غربگرا است

ترقی در پاسخ به این سوال که "چرا دستگاه دیپلماسی ما در قبال تفرقه احزاب دینی در کشورهای دایره مقاومت منفعل عمل می کند؟ " گفت: متاسفانه دستگاه دیپلماسی ایران غربگرا است و چون دیپلماسی ما غربگرا است توجهی به آسیا و کشورهای اسلامی نمی کند.

وی بیان داشت: سیاست خارجی کشور ما باید مبتنی بر ایدئولوژی باشد و این ابتنا بر ایدئولوژی موجب شود تا اولویت را در ارتباط و دیپلماسی با کشورهای اسلامی و دوم کشورهای آسیایی هستند که با ما نقاط اشتراک بیشتری دارند و در مرحله سوم به کشورهایی که منافع مشترک دارند، دهیم.

کارشناس مسائل خاورمیانه عنوان کرد: اما الان برعکس است کشور ایران اولویت را به کشورهای غربی داده و کشورهای اسلامی و منطقه در اولیت های بعدی هستند.

ترقی در پایان گفت: این نوع دیپلماسی و سیاست دولت متاسفانه با سیاست های مقام معظم رهبری که همیشه آن را عنوان می کند، مغایر است.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

برچسب‌ها