مهرداد لاهوتی گفت: درشرایط کنونی انتظار می رود تمام قوا در کاهش تنش و حرکت به سمت ایجاد منافع ملی همراه و هماهنگ باشند, چرا که افزایش تعامل می تواند به عبور از بحران ها کمک کند. استیضاح وزیر اقتصاد و سوال از رئیس جمهور حق نمایندگان است.

لاهوتی:سوال از رئیس جمهور  و استیضاح وزیر اقتصاد حق نمایندگان مجلس است

به گزارش خبرنگار سیاسی قدس آنلاین، مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال از رئیس جمهور حق نمایندگان است گفت: سوال، استیضاح و طرح هر موضوعی که در قانون لحاظ شده حق نمایندگان مجلس به عنوان خادمان و وکلای ملت است بنابراین انجام شدنی و امکان پذیر است. از  سوی دیگر حضور رئیس جمهور در مجلس می تواند فرصت خوبی دراختیار ایشان برای طرح موضوعاتی که تا کنون امکان پرداختن بدان را نداشته فراهم کند تا با مردم در میان بگذارد.

لاهوتی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین شرط موفقیت حضور رئیس جمهور در مجلس را اینگونه عنوان نمود: اگر رئیس جمهور معتقد است پاره ای مشکلات یا عدم همراهی و هماهنگی هایی منجر به ایجاد مشکلات در دولت شده می تواند از این فرصت استفاده نموده وبا توسل به دقت و صداقت خواستار همراهی و حمایت مجلس از برنامه های عملیاتی و کارآمد دولت شود. بنده معتقدم فرصت ایجاد شده برای حضور رئیس جمهور در مجلس برای ر ئیس جمهور و نمایندگان مجلس مغتنم خواهد بود, مشروط به اینکه تمام واقعیت ها و مشکلات اقتصادی کشور به صورت کارشناسی طرح شود و دولت عزم خود را برای عبور از مشکلات با همراهی مردم و مجلس جزم کند.

لاهوتی کمک به دولت را الزام امروز کشور عنوان کرده خاطر نشان شد: آنچه باید مورد توجه همه ما قرار بگیرد توجه به بیانات مقام معظم رهبری است که فرمودند: قرار نیست کار دولت تمام شود, بلکه باید تا پایان دولت به کار ومسیر خود ادامه دهد, از این رو پرسش و پاسخ از رئیس جمهور توسط نمایندگان مجلس گام مثبتی در جهت همکاری وتعامل بی دولت ، مجلس و سایر قواست.

توجه به این نکته الزامی است هنگامی که از نظام وحاکمیت نام برده می شود, منظور تنها عملکرد قوه مجریه نیست که منجر به افزایش یا کاهش بد بینی و عدم اعتماد مردم شود بلکه تمام قوا و حاکمیت درایجاد چنین چالشی به سهم خود دخیل هستند, از این رو انتظار می رود تمام قوا و حاکمیت  در جذب اعتماد عمومی تلاش نمایند. بی شک هر کدام از نهادهای حاکمیتی اعم از مجلس , قوه قضاییه و دولت موظف به جهت حمایت وخدمات رسانی به مردم می باشند، چرا که عدم حرکت وهمراهی قوا منجر به افزایش مشکلات جامعه خواهد شد.

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه راهکار عبوراز مشکلات را اینگونه عنوان  نمود: درشرایط کنونی انتظار می رو تمام قوا در کاهش تنش و حرکت به سمت ایجاد منافع ملی همراه و هماهنگ باشند, چرا که افزایش تعامل می تواند به کشور در عبور از بحران ها کمک کند. استیضاح وزیر اقتصاد و سوال از رئیس جمهور حق نمایندگان است،  لذا انتظار می رود سیاسی کاری در تمام قوا کنار گذاشته شود و حاکمیت به صورت اعم دیده شود تا فارغ از خط بازی و جناح طلبی همه مسوولان با توسل به نگاه وحدت آمیز تصمیمات منسجمی را اتخاذ کنند تا با تعامل بیشتر با یکدیگراز مشکلات عبور کرده و با دامن نزدن به اختلافات داخلی مانع تحقق توطئه های دشمنان داخلی  و خارجی شویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها