با جدی شدن احتمال حمله آمریکا و متحدانش به سوریه، روسیه دو کشتی جنگی خود را عازم مدیترانه کرد.

اعزام دو کشتی جنگی روس به مدیترانه

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین،  در بحبوحه احتمال حمله نظامی آمریکا علیه مواضع ارتش سوریه، وزارت دفاع روسیه از اعزام دو کشتی جنگی به دریای مدیترانه و برای تقویت مواضع نظامی خود خبر داد.

 به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که دو ناوچه به نام‌های «آدمیرال گریگورویچ» و «آدمیرال اسن» متعلق به ناوگان دریای سیاه این کشور اینک عازم مدیترانه شده‌اند تا مواضع روسیه در منطقه تقویت شود.

وزارت دفاع روسیه، آمریکا، انگلیس و فرانسه را به زمینه سازی برای حمله علیه سوریه و با بهانه استفاده نیروهای دولتی این کشور از سلاح شیمیایی متهم کرده است.

 سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این زمینه گفته است که تروریست‌ها در شهر ادلب  قصد دارند با انجام حمله‌های شیمیایی علیه شهروندان، دولت سوریه را مسبب این حادثه برشمرده  و آنگاه بهانه را برای حمله آمریکا و متحدانش علیه ارتش سوریه مهیا کنند.

«بلومبرگ» اخیرا به نقل از چهار منبع مطلع گزارش داد که آمریکا به روسیه  اعلام کرده در صورت استفاده  ارتش دولتی سوریه از سلاح‌های شیمیایی برای بازپس گیری یکی از آخرین مناطق تحت کنترل شورشیان از سلاح‌های شیمیایی، (واشنگتن) آماده انجام یک حمله نظامی قوی علیه سوریه خواهد بود.

منبع: فارس

 انتهای پیام/

برچسب‌ها