رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: درست است که در مشهد خدمات اجتماعی ما بیشترین سهم را در اشتغال دارند اما نمی‌توان صنعت و کشاورزی را فراموش کرد.

 تولید صنعتی قارچ ارینجی در مشهد/سهم کشاورزی در اشتغال بسیار مهم است

به گزارش قدس انلاین ، دکتر علی اکبر شمسیان در "آیین بهره‌برداری فاز صنعتی قارچ ارینجی" در سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی از نظر اقتصادی، مالی و تجهیزاتی سرمایه بسیاری ندارد و تنها سرمایه ما افرادی هستند که عملکرد خوبی را از خود به جای می‌گذارند.

وی در خصوص تولید قارچ ارینجی، عنوان کرد: ما قبل از اینکه به فکر ساخت یک سوله باشیم، به این فکر بودیم که چگونه می‌توان این قارچ را تولید کرد. ما از ابتدا به دنبال یک سوله ۱۰ تنی نبودیم بلکه فعالیت خود را از مجموعه‌های کوچک آغاز کردیم.

شمسیان گفت: مقوله‌های اجتماعی، اقتصادی، اسناد بالادستی و ایجاد زمینه‌های اشتغال در مجموعه جهاد به خوبی حفظ می‌شود و این سرمایه در جهاد وجود دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: تنوع عامل بقا است وشاید نگاه بلندمدت به تنوع درآمدهای استان کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: دوستان ما در جهاد بدون هیچ چشمداشت و نگاه مصلحت‌طلبانه‌ای به دنبال این هستند که اقدامات خوبی را انجام دهند زیرا ما بر این اعتقاد هستیم که هر اقدام خوبی که صورت می‌گیرد برای کشور ما افتخار می‌آفریند. استانداری باید کمک کند تا جهاد بتواند در ادامه این فرایند مسیر خود را ادامه دهد.  
منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها