شهردار بردسکن گفت: براساس گزارش استانداری و اداره کل راه و شهرسازی بالاترین تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز در استان مربوط به بردسکن است.

بردسکن بالاترین تخلفات ساختمانی خراسان رضوی را دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین مدیح گفت: با توجه به اینکه قدیمی‌ترین و قوی‌ترین گسل ایران در بردسکن قرار گرفته است متاسفانه بیشترین آمار تخلفات ساختمانی استان هم به نام بردسکن ثبت شده است.

وی از فعال شدن واحد اجرائیات شهرداری خبرداد و افزود:طی ۵ ماهه اخیر بیش از ۵۰ مورد با متخلفین ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد و برای آن‌ها اخطاریه صادر شده است.

 شهردار بردسکن گفت: تمامی ملک‌هایی که بدون پروانه ساخته شده است و فاقد پایان کار می‌باشند و زیر نظر نظام مهندسی بنا نشده است غیر ایمن و در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله به هیچ عنوان مقاوم نیستند.

 حسین مدیح از شناسایی افرادی که  در سطح شهر خانه مسکونی غیر مقاوم می سازند و به فروش می رسانند  خبرداد و گفت: این افراد که بیش از ۱۵ نفر هستند متاسفانه بیش از ۱۰۰ مورد واحدهای مسکونی غیر مقاوم را بنا کرده اند و با فروش آن‌ها منافع مردم را به خطرانداخته اند.

 وی افزود: گزارشی دراین رابطه تهیه و لیست افرادی که بیشترین بساز و بفروش را در سطح شهر داشته اند به دادستان شهرستان معرفی تا برخورد قانونی با این افراد صورت بگیرد.

 شهردار بردسکن  تصریح کرد: کسانی که بدون پروانه اقدام به ساخت ساز کنند در فروش و انتقال سند آن با مشکلاتی مواجه خواهند شد و از تسهیلات ویژه دولت در ساخت مسکن و خرید آن برخوردار نخواهند شد.

 مدیح به ساخت ویلاهایی که در منطقه مجدآباد ساخته شده است گفت: با توجه به اینکه ساخت آن‌ها در حریم شهر واقع شده است و فاقد هر گونه پروانه ساخت می‌باشند با ورود به کمیسیون ماده ۱۰۰ دستور تخریب آن صادر می‌شود.

 وی از مدیریت جهادکشاورزی خواست با توجه به اینکه ساخت این واحدها در باغات مجدآباد قرار گرفته است نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام و این نهاد را مطلع کند.

منبع خبر:باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها