فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: امروز نیاز به روحیه مقاومت در عرصه اقتصادی داریم.این را باید بپذیریم که همه دندان تیز کرده‌اند.

نیازمند هسته‌های مقاومت اقتصادی هستیم
به گزارش قدس انلاین ، سردار یعقوب‌علی نظری در اولین یادواره شهدای کارمند خراسان رضوی که تالار شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه پیام مشترک عیدهای قربان و غدیر موضوعی جز مبارزه، جهاد و شهادت نیست، اظهار کرد: حتما شهادت مهمترین جایگاهی است یا از طریق آن است که  انسان می‌تواند به نقطه اوج و برترین جایگاه  برسد و لاغیر. هیچ راه دیگری جز شهادت برای قرار گرفتن در نقطه اوج وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه داریم بار دیگر تطبیق دهیم آنچه را که شهدا بخاطر آن به شهادت رسیدند، خاطر نشان کرد: امروز آن مصادیق چیست؟ ظالم کجاست؟ مستکبران کجاست؟ ما در مقابل جبهه کفر و دنیای استکبار چه وظیفه‌ای داریم؟ و... . میدان مبارزه امروز میدان پیچیده‌ای است؛ جنگ سخت، نیمه سخت و نرم مخلوط است. ما باید حتما با توسل به یک نقطه مطمئن از عهده این تشخیص و انتخاب مسیر درست برآییم. این نقطه در نظام مقدس اسلامی چیزی نیست جز نقطه مرکزی و هدایتی ولایت. پیام  غدیر و قربان هم اطاعت مبتنی بر هدایت است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) نقطه تمایز نظام مقدس اسلامی را کار هدفمند و با محتوا و مبتنی بر معنویت دانست و بیان کرد: نقطه افتراق بین نظام اسلامی و نظام‌های مادی و  بشری این است که هر کاری در نظام مقدس اسلامی مبتنی بر هدایت است. زمانی این موضوع ممکن است که ما حتما به یک نقطه هدایت به نام ولایت و امامت و در مقطع فعلی ولی فقیه متصل باشیم، عمل کنیم و این راه را ادامه دهیم. این یعنی راه شهدا.

نظری با اشاره به اینکه اطاعت شهید اطاعت استقلال، منطق و عقل است، گفت: این نظام الهی مبتنی بر ۲۵۰ هزار خون شهید در طی این چهل سال و قبل از آن است.  دشمن به شدت از این نظام ضربه خورده است. دنیای استکبار در مقابل جبهه انقلاب اسلامی که امروز جمع کثیری از امت اسلامی در این  جبهه به عنوان ید واحده در مقابل استکبار جهانی می‌رزمند و اجازه ندادند علی‌رغم اینکه دشمن تمام قدرت خود را بسیج کرده است اما حریف بچه‌های معتقد و ولایی در دفاع از حرم نشدند و نخواهند شد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که این نظام، این مردم و همه آنهایی که   متمسک شدند به اندیشه انقلاب اسلامی در اوج عزت قرار دارند. این را به برکت خون شهدا داریم. کدام مردم و کدام ملت عزت‌مندتر از ملت عزیز و شهید پرور ایران اسلامی است. آدم های معتقد، منصف و مستقل حتما در پاسخ به این پرسش که کدام ملت عزت‌مندتر است، انگشت اشاره‌شان به سمت این مردم است، این موضوع در نتیجه مبارزه، استقامت، شهادت و ایستادگی است.

روح مبارزه باید در تصمیمات‌مان وجود داشته باشد
 
فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه روح مبارزه در تمام تصمیمات و اقدامات ما باید وجود داشته باشد، تشریح کرد: اعمال، رفتار و تصمیمات ما  اگر روحیه مبارزه، استقامت و پرهیز از بی بندوباری  را کاهش دهد، در مقابل این موضوع مسئولیت داریم و  باید پاسخ خون شهدا و خانواده آنها را بدهیم.ما به شدت در این تقابل سخت و پیچیده با دنیای استکبار به اکسیر استقامت و مبارزه نیاز داریم و همه رفتارهای ما باید این روحیه را در مردم و ملت تقویت کند. این خواست شهداست. اگر غیر از این باشد در مسیر شهدا حرکت نکرده‌ایم.

نظری بیان کرد: بر اساس تجربه، مبانی اعتقادی و... امیدوار بر این هستیم که از همه میدان‌ها عبور خواهیم کرد و این وعده الهی است که بدون سختی گشایشی نخواهد بود.عزت هزینه دارد. سختی می‌خواهد، با راحت‌طلبی اشرافی‌گری، بی‌بندوباری و... نمی‌شود نظام مقدس اسلامی را حفظ کرد. باید این ملت مجاهدپرور و شهید پرور  باشد. باید روحیه مبارزه را در تک تک جوانان کشور تقویت کرد.این موضوع است که ملت را به اوج عزت می‌رساند، ضمانت استقلال کشور را می‌کند و اینها سرمایه های معنوی ماست.

تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر ظرفیت درون کشور باشد

وی با بیان اینکه آخرین نبردی که دنیای استکبار در مقابل نظام مقدس انقلاب اسلامی گذاشته عرصه اقتصاد است، عنوان کرد: گذر از این میدان نبرد اقتصادی بر همین مبنا میسر است. همانطور که رهبر فرموده‌اند  باید متکی بر ظرفیت درون تصمیم گیری کنیم. مگر در زمان دفاع مقدس این گونه نبود.در هنگام حمله صدام به خرمشهر عده‌ای می‌گفتند نمی‌شود در مقابل صدام با این همه سازوبرگ دفاع کرد، اما تفکر انقلابی در مقابل تفکر غیر انقلابی ما را این باور رساند که ما مکلف به استقامت در مقابل یورش سپاهیان کفر هستیم.

 به هسته‌های مقاومت اقتصادی نیاز داریم

نظری ادامه داد: امروز نیاز به روحیه مقاومت در عرصه اقتصادی داریم.این را باید بپذیریم که همه دندان تیز کرده‌اند. همه امید بسته‌اند به اینکه نکند در اثر فشار،  اعتراض و مناقشه مردم رخ دهد و آنها استفاده کنند. خدا را شکر تاکنون به اهداف خود نرسیده‌اند.این روحیه و این بصیرت فوق العاده اثربخش است. با این بصیرت و با این استقامت  و مدیریت مبتنی بر مبارزه در عرصه اقتصاد خیلی کارها را می‌شود انجام داد. بر اساس تجربه، این باور در ما دوچندان شده مه این مردم این مملکت در حوزه اقتصاد ی هم می‌توانند  این نبرد را به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام کنند . امروز سخت به هسته های مقاومت اقتصادی نیاز داریم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: مدیران باید تصمیم انقلابی بگیرند. نمی‌شود بگوییم جنگ اقتصادی اما تصمیمات مبتنی در شرایط عادی باشد. مدیریت در زمان جنگ و تقابل با دنیای استکبار متفاوت است. ما باید روحیه یکدیگر را تقویت کنیم. هم پوشانی داشته باشیم. ما راه را با توجه به هدایت‌های ولایت می‌شناسیم‌ ما می‌دانیم باید چه کار کنیم چرا که تابلوهای برجسته ما و الگوهای عملی ما یعنی شهدا و خانواده های آنان در بین ما هستند، ما هیچ چیز کم نداریم، مبانی اعتقادی داریم، تجربه داریم،رهبر داریم، امکانات و ظرفیت‌های خدادادی و... داریم،آنچه مهم است عزم و اراده است که به سرعت از این مقطع عبور خواهیم کرد و ناامیدی را به اردوگاه دشمن منتقل کنیم و دشمن شکست در این عرصه را هم تجربه کند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها