یزد- به گفته شهردار یزد اکوپارک ۱۵۰ هکتاری با ویژگی استفاده از گیاهان کم آب خواه و مقاوم در برابر خشکسالی در بلوار نصر ساخته می‌شود و تا عید نوروز برخی پهنه های آن مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

ساخت بزرگترین اکو پارک کویری کشور در یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شهرداری یزد، شهردار یزد در حاشیه جلسه بررسی روند مطالعات و طراحی پارک ۱۵۰ هکتاری بلوار نصر با اشاره به وعده گنجاندن ابرپروژه گفت: خوشبختانه یکی از پروژههای بزرگ ما اکوپارک کویری هست که برای اولین بار در کشور انجام  می شود.

مهدی جمالی نژاد افزود: وسعت این پارک در فاز اول ۱۵۰ هکتار می باشد که پهنه های زیادی از قبیل فرهنگی، تفریحی و ورزشی و کمپ های مسافری در آن دیده شده است.

شهردار شهر جهانی یزد ویژگی این پارک را با توجه به خشکسالی، عدم مشکل تأمین آب در آن ذکر نمود و دلیل آن را استفاده از گیاهان کم آب خواه و مقاوم در برابر خشکسالی برشمرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه پروژه شروع شده و قرار است با حضور یکی از مقامات کلنگ زنی آن به صورت رسمی در هفته دولت آغاز شود، حداقل بتوانیم یک یا دو پهنه را برای ایام عید امسال آماده نمائیم.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه پروژه مذکور،  پروژه بسیار بزرگی است وعده داد تا آخر سال چند پهنه آن از جمله پهنه ای که با عنوان خورگشت مطرح شده آماده شود.

وی ۱۵۰ هکتار پارک در یک فاز را کار بسیار سنگینی عنوان کرد که باید بخش خصوصی هم وارد شود.

جمالی نژاد گفت: تلاش ما این است که حلاوت پروژه اکوپارک در ایام نوروز از سوی شهروندان چشیده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها