نماینده سؤال‌کنندگان از رئیس‌جمهور گفت: سؤال‌کنندگان از روحانی به دنبال استیضاح رئیس‌جمهور نبودند، بلکه به دنبال اصلاح امور و حل مشکلات مردم بودند.

 ارائه یک الگوی گفت‌وگوی ملی در جلسه سوال از رئیس جمهور/ سؤال‌کنندگان از رئیس‌جمهور به دنبال کمک به دولت هستند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین،  عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و نماینده سوال‌کنندگان از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز پارلمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما امروز شاهد یک تغییر رویه اساسی و جدی در مجلس بودیم، آن هم نسبت به رویه‌هایی که ناخواسته در جلسات قبل ایجاد شده بود و از جلسه استیضاح آقای ربیعی آغاز شد.  

وی افزود: سؤال کنندگان از رئیس‌جمهور صرفا به موضوع سؤال پرداختند و در تریبون از ناحیه رئیس‌جمهور و سؤال‌کنندگان به مسائل استدلالی پرداخته شد، سؤال‌کنندگان از رئیس جمهور برنامه‌ریزی منسجمی داشتند و ما می‌خواستیم به دنیا بفهمانیم آنچه در قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران آمده، براساس مردم سالاری دینی است و می‌تواند در قالب منطقه و چارچوب منطقی که قانون تعیین کرده صورت گیرد و نمایندگان پس از استماع پاسخ‌های روحانی، در رأی‌گیری نظرشان را اعلام کردند.  

مصری تصریح کرد:‌مجلس جای ارائه کلام است، اگر کلام آنها مورد قبول قرار گیرد، نمایندگان در قالب نظرشان اعلام رأی خواهند کرد، درنهایت اظهارنظر نمایندگان با رأی نمایندگان مجلس متجلی خواهد شد.  

نماینده کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه جلسه امروز پارلمان به جای اینکه تبدیل به تقابل سیاسی شود، تبدیل به شروع عملیاتی اصلاحی در مجلس شد، گفت: امروز مجلس با ارائه یک الگوی گفت‌وگوی ملی به این نتیجه رسید که مباحث می‌تواند انجام شود و درنهایت نمایندگان نظرشان را در قالب رأی اعلام کنند، امروز یک شروع است و یک پایان نیست.  

مصری اضافه کرد: مجلس آمادگی دارد برای رفع مشکلاتی که در چهار سؤال قانع‌نشده وجود دارد، اقدام کند، انقلاب ما و اسلام ما براساس اخلاق است و امیدواریم بتوانیم براساس اخلاق اسلامی اقدام کنیم.  

نماینده سؤال‌کنندگان از رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: طبق قانون، سؤالاتی که نمایندگان از پاسخ‌های رئیس جمهور به آنها قانع نشدند، باید به قوه قضائیه ارجاع شود، ولی ما بیشتر از ارجاع سؤالات به قوه قضائیه، به دنبال اصلاح امور هستیم که امیدواریم دولت خودش اقدام به اصلاح امور کند و اگر در این میان از مجلس هم کمک یا مجوزی بخواهد، ما آمادگی لازم را داریم.  

مصری گفت: پس از ارجاع سؤالات به قوه قضائیه، این قوه از طرفین یعنی سؤال‌کنندگان و رئیس جمهور سؤال می‌کند و بعد قضاوت می‌کند، البته هدف ما از طرح سؤال از رئیس‌جمهور، قوه قضائیه نیست بلکه هدف ما کار و انجام اصلاحات لازم است، تلاش ما این است که این موانع و مشکلات در کشور برطرف شود.  

نماینده سؤال‌کنندگان از رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی از منابع ملی برای افرادی که از مؤسسات مالی خسارت دیده بودند، پرداخت شده است، سؤال‌کنندگان از رئیس‌جمهور به دنبال اصلاح امور و کمک به دولت هستند و می‌خواهند مشکلات مردم حل شود.  

مصری در پایان خاطرنشان کرد: مجلس اگر برنامه کارشناسانه نداشت، این همه اصرار روی برخی مسائل نمی‌کرد، از روز اول، مجلس پیشنهاد داد که باید بازار ثانویه ایجاد شود، پس از چند ماه گفت‌وگو، دولت قبول کرد که بازار ثانویه تشکیل شود.  

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها