گناباد- مدیر اموزش وپرورش گناباد از کمبود معلم مقطع ابتدایی در اول مهر ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

آموزش و پرورش گناباد با کمبود معلم ابتدایی  مواجه است

به گزارش خبرنگار قدس انلاین مدیر اموزش وپرورش گناباد   عصر سه شنبه در پنجمین جلسه شورای اموزش و پرورش که در محل این اداره برگزار شد از کمبود معلم مقطع  ابتدایی در اول مهر ماه سال جاری خبر داد وگفت:در اول مهر ماه ۳۰ معلم ابتدایی کم داریم که سعی میشود با دعوت از  بازنشستگان ویا بصورت اضافه کار این مهم بر طرف شود.

هادی محمد پور افزود:امسال ۱۱۰ نفر از همکاران بازنسته می شوند واین در حالی است که  فقط ۶ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به این شهرستان اختصاص یافته است.

وی با اشاره با  بدهی ۱۶۰ میلیون تومانی  مدارس بابت قبوض اب و برق و گاز گفت :در تابستان اب و برق چندین مدرسه قطع شده است  و قادر به پرداخت قبوض  معوقه مدارس نیستیم که امید است با همکاری سایر دستگاهها این مهم بر طرف شود.

مدیر اموزش و پرورش گناباد همچنین از  کاهش پستهای  سازمانی  و معاونتها ی مدارس  خبر داد و گفت :از ۳۰۲ پست  خدماتی و معاونتی و سرپرستی مدارس،۴۰، پست کاهش یافته است که این باعث مشکلاتی برای مجموعه خواهد بود.

محمد پور با اشاره به سند بنیادین  اموز ش و پرورش گفت: باید پنجاه درصد دانش اموزان  جذب رشته های  فنی و حرفه ای شوند و این در حالی است که در کنکور سال جاری از تعداد ۱۸۵۰ داوطلب  ۱۰۵۰ نفر در رشته تجربی بوده اند. که تراکم در  این رشته در اینده مشکلاتی را بوجود خواهد اورد.

وی در پایان از  عوامل برگزار کننده جشن یکصد سالگی اموزش وپرورش گناباد که مرداد ماه  سال جاری با حضور وزیر اموزش و پرورش برگزار شد  با اهدای لوح و تمبر یادبود  تجلیل نمود.

امام جمعه گناباد هم در این جلسه با تاکید بر  استفاده از کالای ایرانی توسط دانش اموزان گفت:مدیران در ابتدای مهر دانش اموزانی که کالای ایرانی  استفاده می کنند را مورد تشویق قرار دهند   .

برچسب‌ها