حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینمای ایران گفت: مهم‌ترین ویژگی خسرو سینایی این است که او داری یک نگاه نادر در سینمای ایران است، به ویژه این روزها که فروش و سینمای تجاری حرف اول را می‌زند.

نگاه خسرو سینایی در سینمای ایران نادر است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین ، ویژه‌برنامه «مثل یک قصه»، بررسی ۵۰ سال آفرینش هنری خسرو سینایی فیلمنامه‌نویس و کارگردان مطرح کشور به مدت ۱۵ روز در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود و طی آن هشت فیلم سینمایی بلند و ۲۴ فیلم مستند از ساخته‌های خسرو سینایی به نمایش گذاشته می‌شود.

حمید فرخ‌نژاد به همین مناسبت گفت: مهم‌ترین ویژگی خسرو سینایی که باید آن را قدر دانست این است که او داری یک نگاه نادر در سینمای ایران است، به ویژه این روزها که فروش و سینمای تجاری حرف اول را می‌زند و سینماگران بیشتر به دنبال منفعت مالی هستند. سینایی در سینما به دنبال نگاه خود بوده و هرگز نگاه هنری خود را قربانی موج روز نکرده و پای قول خود با سینما مانده است.

این بازیگر سینما درباره آشنایی با خسرو سینایی که منجر به معرفی او به دنیای سینما شد، گفت: سال ۶۸ با ارائه طرح فیلم سینمایی «در کوچه‌های عشق» اولین کار سینمایی خسرو سینایی با او آشنا شدم و کارم را در سینما شروع کردم. در تعدادی از کارهای کوتاه و بلند دیگر در کنارشان بودم تا اینکه به «عروس آتش» رسیدیم. طرح این کار را من ارائه دادم و بعد که درگیر ماجراهای تولید فیلم شدیم، به این نتیجه رسیدند که نقش فرحان را من ایفا کنم و سینما به ویژه بازیگری برایم به صورت جدی با خسرو سینایی و نگاه ویژه او آغاز شد.

فرخ‌نژاد در ادامه درباره تاثیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دیگر نهادهای فرهنگی برای معرفی و تجلیل از هنرمندان گفت: به واقع دو بخش جدی در جریان سینمایی وجود دارد. بخش خصوصی که به دنبال بازگشت سرمایه و سود است و گروه دوم متولیان فرهنگی جامعه هستند که نیت آنها برای تولید آثار، فرهنگ‌سازی است؛ اما هنرمندانی با نگاه خسرو سینایی بنا بر دلایل فراوانی سال‌هاست که نتوانسته‌اند آنچه در دل دارند را بسازند. توجه نهادهای فرهنگی به هنرمندانی چون سینایی می‌توان سرآغاز یک جریان فرهنگی باشد و به نظر من تاکید این وجوه فرهنگی و یادآوری و احیای سینایی وظیفه اصلی متولیان فرهنگ است. خوشحالم که پس از این همه سال به این نقطه رسیده است، خسرو سینایی را پیدا کرده است و آثارش و نگاهش را نمایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، نمایش عکس‌های تاریخی از آلبوم تصاویر خانوادگی با روایتی داستان‌گونه و نمایش جایزه‌های ملی و بین‌المللی، لوح‌ها و نشان‌های دریافتی و همچنین پخش برخی موسیقی فیلم‌های ساخته شده توسط سینایی و به نمایش گذاشتن ساز آکاردئون ایشان که با آن در سال ۱۹۶۵ در سالن موتزارت کاخ کنسرت شهر وین قطعاتی را تکنوازی کرد از دیگر جاذبه‌های این رویداد است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها