رئیس‌جمهوری آمریکا در یک سلسله توئیت متناقض، از تقدیر تا تهدید چین پیش رفت و درعین‌حال، با زیرسوال‌بردن اظهارات وزیر دفاع آمریکا مدعی شد لزومی به آغاز رزمایش‎های مشترک واشنگتن-سئول نیست.

ترامپ: همه‌ چیز تقصیر چین است!

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین،  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که این روزها از صحنه تجارت گرفته تا فضای سایبری، چین را مسئول اغلب کاستی‌های موجود نشان می‌دهد؛ این‌بار نیز برای پنهان کردن ضعف دیپلماسی واشنگتن در پیشبرد مذاکرات شبه‌جزیره کره، انگشت اتهام خود را به سوی دولت پکن گرفت و در حساب کاربری توییتر نوشت: چینی‌ها از اعمال فشار زیاد بر کره شمالی به‌عنوان حربه‌ای برای جنگ تجاری با آمریکا استفاده می‌کنند.

وی در ادامه توییت‌های خود مدعی شد: بااین‌وجود (علیرغم فشار چین)، رابطه خیلی خوب و گرمی را با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دارم و در این مقطع زمانی، لزومی به صرف مبالغ هنگفت برای برگزاری رزمایش مشترک واشنگتن-سئول نمی‌بینم حال‌آنکه اگر تصمیمی مبنی بر ازسرگیری فوری رزمایش با کره جنوبی و ژاپن اتخاذ شود؛ این رزمایش‌ها به‌مراتب بزرگتر از قبل خواهد بود.

این در حالی است که جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد قرار نیست لطف واشنگتن به پیونگ‌یانگ مبنی بر تعلیق رزمایش مشترک با کره جنوبی، تا ابد ادامه داشته باشد.

ازسوی‌دیگر، علیرغم تهدیدی که ترامپ علیه چین داشت؛ در بخشی از توییت‌های خود مدعی شد: درخصوص مجادلات تجاری آمریکا-چین و همچنین دیگر اختلاف‌نظرها، این مسائل به موقع بین من و شی جینپینگ همتای چینی حل‌وفصل خواهد شد. درهرحال، رابطه و پیوند ما به قوت خود باقی است!  

این درحالی است که ترامپ در یکی از توییت‌های روز گذشته خود، بی‌آنکه دلیلی ارائه دهد، چین را مسئول هک رایانامه‌های هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا معرفی کرد!  

منبع: مهر 

انتهای پیام/

برچسب‌ها