مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اکنون ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم در استخرهای پرورش ماهی این استان مشغول فعالیت هستند.

اشتغال بیش از ۳۷۰۰ نفر در مراکز پرورش ماهی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مهدیزاده اظهار کرد: این استان با بهره‌مندی از ۱۵۰۰ مرکز پرورش ماهی گرم آبی و ۲۷۰ مرکز پرورش ماهی سردآبی با تولید سالانه بیش از ۱۰ هزار تن ماهی زمینه اشتغال برای این تعداد را فراهم کرده است.

وی با اشاره به پرورش ماهی قزل‌آلا در خراسان رضوی، افزود: این نوع ماهی در مجموعه استخرهای سرد آبی پرورش می‌یابد و برداشت آن در نیمه پایانی هرسال است. مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، بیان کرد: استفاده از پروتئین سفید در سبد غذایی خانواده سبب سلامتی و تندرستی می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به شیوه‌های جدید پرورش ماهی در استخرهای کوچک اشاره کرد و افزود: این اقدام هم در کم‌کردن هزینه‌ها و هم افزایش تولید نقش موثری دارد همچنین برای امسال تولید بیش از ۱۱ هزار تن انواع ماهی گرم آبی و سرد آبی در استان پیش‌بینی می‌شود.

مهدیزاده اظهار کرد: طی دو سال گذشته رهاسازی ماهی گرم آبی و سردآبی در خراسان رضوی از یک میلیون قطعه به دو میلیون قطعه رسیده است.

وی گفت: سبزوار ۳۴ درصد تولید ماهی در خراسان رضوی را از آن خود کرده و شهرستان‌های چناران و کلات به ترتیب بیشترین ماهی را در استان تولید می‌کنند.

شهرستان تایباد دارای ۹ استخر پرورش ماهی است که از این تعداد هفت استخر گرم آبی و دو استخر دیگر سردآبی است همچنین سال گذشته بیش از ۵۵ تن انواع ماهی گرم آبی و سردآبی در این شهرستان تولید شد.

شهرستان مرزی تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها