در حالیکه اعلام خبر فروش ۴۰هزار خودرو در رسانه های امروز باعث شد تا قیمت پراید به زیر ۳۵میلیون کاهش یابد؛نمایندگیهای خودروسازان در حرکتی هماهنگ این فروش را زیر سوال بردند.

حرکت هماهنگ نمایندگی‌های خودروسازان علیه تنظیم بازار خودرو

به گزارش قدس آنلاین، این در حالی است که طی روزهای گذشته نمایندگان مجلس یکی از دلایل افزایش قیمت را دلال بازی نمایندگیهای فروش خودروسازان عنوان کردند.

امروز صبح نمایندگان فروش ایران خودرو و سایپا به صورت هماهنگ اطلاعیهای منتشر  و اعلام کردند هیچ بخشنامه ای مربوط به فروش خودرو دریافت نکرده اند.این درحالی است که اصلا قرار نیست فروش در نمایندگیها صورت بگیرد و بنا بر آنچه اعلام شده به صورت اینترنتی و با شرایط خاصی انجام خواهد شد.

این اطلاعیه در حالی در نمایندگیها منتشر شده که فروش خودرو با قیمتهای گزاف در نمایندگیها همچنان ادامه دارد.

بنا برگزارش رسیده سعید موتمنی رییس اتحادیه خودروی تهران  پشت پرده مخالفت نمایندگیهای خودروسازان با تنظیم بازار و کاهش قیمت خودرو را فاش کرد.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه خودروی تهران در این راستا گفت:این نمایندگی‌ ها با خرید های عمده 5 تا 40 میلیارد تومانی و تزریق قطره چکانی در بازار باعث آشفتگی بازار و افزایش قیمت آن شده اند و به نحوی لیدر بازار شده و در تعیین قیمت ها تاثیرگذار هستند.

 سعید موتمنی  با ذکر مثالی در این مورد می افزاید:یکی از شرکت های خودرو ساز در 22 مرداد در بخشنامه ای  به نمایندگان خود در قالب فروش بسته ای تعداد زیادی خودرو با ارقامی شامل 5 تا 40 میلیارد تومان با سود 20 درصد برای تحویل در بهمن 97 فروخته است و این در حالی است که فروش برای مردم عادی در روز 28 مرداد از سوی همین خودروساز و باسود 5 درصد پایین تر از نمایدگی ها استارت خورد که کسی هم عملا نتوانست برای خودروهایی با مدل 97 ثبت نام انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: این یعنی خودرو به جای واگذاری به مصرف کننده در دست نمایندگی ها قرار گرفته و آنها  هستند که تعیین کننده قیمت در بازار آزاد هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها