رسانه‌های آمریکایی این روزها همسو با دولت این کشور در حال تلاش برای اقناع افکار عمومی جهت حمله نظامی احتمالی به سوریه هستند.

رسانه‌های آمریکایی چطور افکار عمومی را برای حمله به سوریه آماده می‌کنند؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه تروریست‌ها در ادلب که ۷ سال است این کشور را درگیر جنگ داخلی کرده‌اند، آماده می‌شود، اما همزمان با نزدیک شدن به زمان انجام این عملیات، عملیات روانی آمریکا برای جلوگیری از این اقدام و همچنین گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله نظامی به سوریه نیز بیشتر و بیشتر می‌شود.

رسانه‌های آمریکایی چطور افکار عمومی را برای حمله به سوریه آماده می‌کنند؟

اخبار، هشدارها و تحرکات یکی دو هفته در منطقه نشان می‌دهند که آمریکا و متحدان نظامی‌اش بار دیگر در حال نوشتن سناریوی حمله نظامی به سوریه بر پایه ادعای دروغین استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی هستند.

روسیه هفته گذشته در ادامه هشدارهای قبلی خود از احتمال توسل دوباره آمریکا به ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی برای حمله نظامی به این کشور خبر داد. طبق گفته ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» که جبهه النصره رکن اصلی آن به شمار می‌رود، در تدارک انجام اقداماتی برای متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی در ادلب است و ۸ محموله حاوی گاز کلر نیز به این استان فرستاده شده‌اند.

این مقام روس همچنین اعلام کرد که ناوشکن «سولیوان» آمریکا با ۵۶ موشک کروز وارد خلیج فارس شده و علاوه بر این، آمریکا یک فروند بمب‌افکن استراتژیک B-1 B را با ۲۴ موشک کروز هوا به زمین در پایگاه هوایی العدید قطر مستقر کرده است. سخنگوی وزارت دفاع روسیه دوشنبه گذشته نیز با اشاره به حضور ناوهای آمریکایی در دریای مدیترانه، تاکید کرد: «این تدارکات نظامی، تاییدی بر نیات آمریکا است تا از یک حمله شیمیایی شبیه‌سازی‌شده از جانب عناصر جبهه‌النصره به عنوان بهانه‌ای برای حمله دوباره به نیروهای دولتی سوریه استفاده کند.»

رسانه‌های آمریکایی چطور افکار عمومی را برای حمله به سوریه آماده می‌کنند؟

با وجود آنکه سوریه چندین سال پیش کلیه تسلیحات شیمیایی خود را تحت نظارت سازمان‌های مسئول از این کشور خارج کرد، این نخستین باری نیست که غرب، دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان غیرنظامی خود متهم می‌کند. آمریکا پیش از این دو بار (یکبار به تنهایی و بار دوم با مشارکت فرانسه و انگلیس) به همین بهانه، مواضع دولت سوریه را برای کمک به پیشروی تروریست‌ها یا جلوگیری از شکست آنها مورد حملات موشکی قرار داده است.

حمله اول در فروردین ۱۳۹۶ به بهانه حمله شیمیایی در «خان شیخون» صورت گرفت که طی آن، آمریکا به تنهایی به پایگاه هوایی «الشعیرات» متعلق به ارتش سوریه در استان حمص حمله کرد و دومین حمله نیز در ۲۵ فروردین سال جاری با مشارکت آمریکا، فرانسه و انگلیس انجام شد.

حملات قبلی غرب به سوریه به بهانه استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی درست در زمانی صورت گرفت که ارتش سوریه به پیروزی‌های چشمگیری در برابر تروریست‌ها دست یافته بود و این بار نیز گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله مجدد به سوریه در شرایطی مطرح می‌شود که ارتش این کشور در تدارک برای آزادی «ادلب» است که آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه به شمار می‌رود.

رسانه‌های آمریکایی چطور افکار عمومی را برای حمله به سوریه آماده می‌کنند؟

در این میان، تلاش رسانه‌های غربی برای اقناع افکار عمومی جهان جهت توجیه‌پذیر کردن سومین حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه نیز به نوبه خود قابل تامل است.

"طوفان مرگ در سوریه در راه است"، "دولت سوریه در  تدارک یک حمله بزرگ علیه آخرین پایگاه مخالفان است؛ ادلب غرق در خون خواهد شد"، "جنگ سوریه در حال ورود به خطرناک‌ترین مرحله خود است؛ میلیون‌ها جان در خطر هستند"، اینها و مواردی از این دست، نمونه‌ای از تیترهایی هستند که رسانه‌های آمریکا از جمله سی‌ان‌ان، نیشن، واشنگتن‌پست و غیره طی روزهای اخیر برای آماده‌سازی افکار عمومی جهان جهت حمله نظامی احتمالی به سوریه انتخاب کرده‌اند.

در شرایطی که به اذعان غرب و رسانه‌های غربی، جنگ داخلی سوریه آخرین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد، چنین فضاسازی‌هایی به خوبی گویای تلاش آنها برای جلوگیری از شکست تروریست‌ها پس از ۷ سال حمایت بی‌وقفه مالی و تسلیحاتی است.

به همین دلیل، رسانه‌های آمریکایی همسو با دولت این کشور در صدد القای این نکته هستند که دولت سوریه در تدارک استفاده از تسلیحات شیمیایی یا انجام یک حمله نظامی تمام ‌عیار برای شکستن مقاومت تروریست‌ها در ادلب است و اگر اقدامی برای متوقف کردن آن صورت نگیرد، هزاران غیرنظامی جان خود را از دست خواهند داد، چراکه مهمترین اقدام پیش از هر حمله نظامی، آماده‌سازی افکار عمومی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها