ایران کارش را با ۳ طلا، یک نقره و ۲ برنز در ورزش های تیمی بازی های آسیایی به پایان رساند و در جایگاه چهارم ایستاد.

نمره قبولی برای ایران در  ورزش های تیمی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، از بین ورزش های صرفا تیمی تنها تکلیف رشته هاکی چمنی در بخش مردان مشخص نشده بود که آن هم با قهرمانی ژاپن به پایان رسید. اگر قرار باشد رشته های فوتبال، والیبال سالنی و ساحلی، بسکتبال ۳ و ۵ نفره، هندبال، سپک تاکرا، کبدی، بیسبال و سافت‌بال، واترپلو و هاکی چمنی را ورزش هایی صرفا تیمی بدانیم و به بررسی نتایج آن ها بپردازیم، در خواهیم یافت که تیم های چین، کره جنوبی، ژاپن و ایران ۴ قدرت ورزش های تیمی در آسیا به حساب می آیند. اما به جز این، نکات مهم دیگری هم هستند که در زیر می‌خوانید:

* نمره قبولی برای ایران

کاروان ایران در ورزش های تیمی این دوره توانست ۳ طلا، یک نقره و ۲ برنز از آن خود کند. سه طلا در کبدی و والیبال به دست آمدند. می توان گفت تیم ملی کبدی ایران در هر دو بخش بانوان و آقایان شگفتی ساز کاروان ایران بودند که موفق شدند ۲ طلا را به نام ایران ثبت کنند. در ۲۰۱۴ ایران با اختلاف کم طلاها را به هند واگذار کرده بود اما این بار، توانست انتقام بگیرد. اما در والیبال شاید اهالی ورزش انتظار کسب خوش رنگ ترین مدال را از والیبالیست ها داشتند و سرانجام مدال طلا با هدایت کولاکوویچ و تیمی که تلفیقی از مهره های جوان و باتجربه بود، به دست آمد.

در این بین شاید حسرت بزرگ در رشته فوتبال باشد. جایی که با هدایت زلاتکو کرانچار و تیمی پرامید، این انتظار می رفت که پس از  ۱۶ سال ایران بتواند به دیدار پایانی راه یابد اما این چنین نشد. هرچند که بازیکنان حاضر در لیست تیم ملی اکثرا زیر ۲۱ سال بودند و سرمایه گذاری اصلی برای آن ها در المپیک ۲۰۲۰ است.

* ارزش های طلایی که برای ایران از دست رفت

ایران بازی فینال بسکتبال مقابل چین را خوب آغاز کرد و حتی ۱۲ امتیاز از چینی ها پیش افتاد اما در ادامه اوضاع به شکل دیگری رقم خورد و در پایان این قرمزهای چین بودند که ۱۲ امتیاز از ایران پیش افتادند و مدال طلا را کسب کردند. ایران اگر می توانست در بسکتبال قهرمان شود، به رده سوم رده بندی ورزش های تیمی می‌رسید. دو برنز ایران هم در بسکتبال ۳ نفره و واترپلو به دست مردان رقم خورد.

* سبد پربار شرق نسبت به غرب

ایران و قطر تنها تیم های غرب آسیایی بودند که توانستند در ورزش های تیمی مدال طلا کسب کنند. باقی طلاها در قرق شرقی ها بود. به عبارتی می توان گفت مجموع مدال های کشورهای غرب آسیا ۵ طلا، ۲ نقره و سه برنز بود که از بهترین نماینده شرق یعنی ژاپن است.

* ژاپن بیشترین مدال، چین بیشترین طلا

پیروزی مقابل مالزی باعث شد تا ژاپن با ۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز در جایگاه دوم قرار بگیرد. پیش از آن سامورایی ها با عملکردی دقیقا شبیه کره جنوبی، همزمان با این تیم در این رده قرار داشت اما حالا به تنهایی این جایگاه را در اختیار دارد. آن ها قهرمان فوتبال در بخش زنان شدند، طلای سافت بال زنان را هم از آن خود کردند و هاکی چمنی را هم با ۲ طلا به پایان رساندند. ژاپن همچنین صاحب ۵ نقره و ۳ برنز هم شد تا در مجموع با ۱۲ مدال پرمدال ترین کاروان در بازی های آسیایی باشند.

تیم قهرمان همچون دوره گذشته چین است. کاروان چینی ها ۷ مدال طلا از آن خود کردند که چهار تا در بسکتبال بود. ۳ مدال دیگر به دست بانوان چینی و در رشته های والیبال ساحلی، سالنی و واترپلو به ثبت رسید. چینی ها در مجموع ۱۱ مدال گرفتند اما باتوجه به طلاهای بیشتر نسبت به ژاپن صدرنشین شدند.

* قطر به ۳ نرسید

قطری ها دومین تیم موفق در بازی های گروهی آسیا هستند. آن ها قهرمان هندبال و والیبال ساحلی شدند اما یک مدال ارزشمند را از دست دادند. قطر که با غلبه بر ژاپن به نیمه نهایی والیبال سالنی رسیده بود، نتوانست راهی فینال شود و سپس در رده بندی به چین تایپه باخت تا شگفتی اش کامل نشود.

* امارات؛ یک برنز به ارزش طلا

اماراتی ها در رشته فوتبال عملکرد خوبی داشتند. آن ها از مرحله گروهی به عنوان برترین تیم سوم بالا آمدند اما در ادامه اندونزی و کره شمالی را حذف کرده و پس از شکست برابر ژاپن، در فینال ویتنام را شکست دهند. حالا چشم امید اماراتی ها به تیم امیدشان هست؛ تیمی که فرصت این را دارد که به المپیک ۲۰۲۰ توکیو برود و البته طلسم ۳۲ ساله ناکامی از حضور در جام جهانی را هم بشکند.

* کره شمالی و نقره مشترک با دشمن سابق

روابط بین کره جنوبی و کره شمالی رو به بهبود نسبی است؛ همین چند هفته قبل بود که اسرای حاضر در کره شمالی توانستند خانواده هایشان در کره جنوبی را ببیند اما این تمام داستان و رفاقت موجود بین دو کره نیست. آن ها با یک پرچم مشترک در رشته بسکتبال شرکت کردند و در بخش زنان تا فینال هم پیش رفتند اما آنجا مغلوب بانوان قدرتمند چینی شدند و به مدال نقره بسنده کردند؛ نقره ای که اولین و آخرین مدال کره شمالی در بازی های تیمی این تورنمنت بود.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها