درگیری‌های مسلحانه در طرابلس پایتخت لیبی با وجود گذشت کمتر از یک روز از برقراری آتش‌بس، ازسر گرفته شد.

ازسرگیری درگیری‌ها در طرابلس یک روز بعد از اعلام آتش بس

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای از آغاز مجدد درگیری‌های مسلحانه در طرابلس خبر داد.

در بیانیه وزارت کشور دولت وفاق ملی با اشاره به ازسرگیری درگیری‌ها در طرابلس آمده است که «ما تلاش برخی‌ها برای نقض آتش‌بس و شلیک خمپاره و موشک به شهر طرابلس و نواحی اطراف آن را محکوم می‌کنیم.»

«عبدالسلم عاشور» وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی جمعه شب آغاز آتش‌بس در طرابلس را اعلام کرده بود.

طرابلس از یکشنبه هفته گذشته شاهد درگیری مسلحانه بین گروه موسوم به «اللواء السابع» معروف به «الکاینات» و گردان «طرابلس» به فرماندهی هیثم التاجوری و حمایت گردان موسوم به «کتیبة النواصی» وابسته به وزارت کشور است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، با وجود اینکه گفته می‌شود گردان اللواء السابع وابسته به دولت وفاق ملی است اما «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی اخیرا اعلام کرد که این گروه مدت‌هاست منحل شده و مشروعیت ندارد.

واکنش غرب و آمریکا به درگیری‌های طرابلس

دولت‌های فرانسه، ایتالیا، انگلیس و آمریکا در بیانیه‌ای تهدیدآمیز تأکید کردند که عاملان تضعیف امنیت در طرابلس و دیگر مناطق لیبی به دلیل این اقدامات خود مجازات خواهند شد.

در این بیانیه آمده است که هدف از تلاش این گروه‌ها تضعیف نهادهای قانونی لیبی و مانع‌تراشی در برابر روند سیاسی است.

ارتش لیبی مقر گروه‌های تروریستی در شرق کشور را محاصره کرد

«المنذر الخرطوش» مسئول دفتر رسانه‌ای گردان پیاده‌نظام «۲۷۶» وابسته به نیروهای مسلح لیبی اعلام کرد که نیروهای ارتش، گروه‌های تروریستی در منطقه المغار و بخش قدیمی شهر درنه در شرق این کشور را محاصره کردند.

الخرطوش افزود که پس از محاصره گروه‌های تروریستی در خیابان المغار و بخش قدیمی شهر درنه، درگیری با این گروه‌ها آغاز شد و در نتیجه آن دو افسر لشگر ۱۰۶ کشته و سه نظامی گردان ۲۷۶ زخمی شدند.

درگیری بین نیروهای ارتش لیبی و عناصر «مجلس شورای درنه» وابسته به القاعده در منطقه المغار در شهر درنه همچنان ادامه دارد.

شهر درنه در دوره «معمر القذافی» یکی از مهم‌ترین مقرهای گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها