نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر با خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه راه‌آهن این شهرستان، گفت: در این نشست با دستور معاون وزیر راه دو میلیارد تومان اعتبار به تملک اراضی مسیر پروژه راه‌آهن سبزوار اختصاص یافت.

اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار به تملک اراضی مسیر راه‌آهن سبزوار/ پروژه پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصدی دارد
به گزارش قدس انلاین ، حسین مقصودی در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن سبزوار بابیان اینکه هشدار و تذکر امام‌جمعه سبزوار در خصوص تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه راه‌آهن به مسؤولان این شهرستان به‌جا و به‌موقع بوده، گفت: امام‌جمعه سبزوار از تمامی موضوعات پشت‌ صحنه مطلع و باخبر هستند و مسؤولان برای تحقق خواسته‌های مردم این شهرستان باید اتحاد و وحدت داشته باشند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وجود راه‌آهن دروازه ورود به توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در هر منطقه یا شهرستانی است، افزود: برخی از اوایل انقلاب تاکنون علاقه‌ای به توسعه و پیشرفت سبزوار نداشته و نمی‌خواستند پروژه راه‌آهن در این شهرستان اجرایی شود.

وی ادامه داد: طی 40 سال اخیر مسؤولان متعددی وعده راه‌اندازی راه‌آهن سبزوار را دادند ولی به دلیل سیاسی بازی مسئولان شهری این موضوع به نتیجه نرسیده بود.

مقصودی با اشاره به کارشکنی‌های برخی از مسؤولان برای تکمیل پروژه راه‌آهن سبزوار، بیان کرد: اتصال راه‌آهن نقاب به خراسان شمالی از گذشته آغاز شده و پیشرفت خوبی داشته ولی کسانی که دلسوز این شهرستان هستند و شعار می‌دهند به تکمیل پروژه راه‌آهن سبزوار توجه ندارند و گلایه‌مندی مسؤولان را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: طی دو سال اخیر نشستی با نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور برگزار کردیم که در این نشست دستور اختصاص 10 میلیارد تومان تزریق نقدینگی را به پروژه راه‌آهن سبزوار دادند و با اختصاص این میزان اعتباربخشی از طلب پیمانکار واریز شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه امسال اختیارات اعتبارات ملی حوزه‌های انتخابیه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی واگذار شد و از این محل 9 میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن سبزوار اختصاص یافت.

مقصودی بیان کرد: همچنین طی سفر ریاست جمهوری در اردیبهشت‌ماه سال جاری 100 میلیارد تومان اعتبار به تکمیل پروژه راه‌آهن سبزوار اختصاص داده شد.

وی با اشاره به بازدید اخیر وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه‌آهن سبزوار، گفت: در خصوص پیگیری مصوبات سفر وزیر راه و شهرسازی نشستی با خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد که در این نشست دو میلیارد تومان اعتبار به تملک اراضی مسیر پروژه راه‌آهن سبزوار اختصاص یافت.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از تذکر و اخطار امام‌جمعه شهرستان سبزوار نشست دیگری با معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعیین تکلیف پروژه راه‌آهن سبزوار برگزار کردیم و با این اخطار امام‌جمعه سبزوار تلنگر جدیدی به مسئولان این شهرستان واردشده است.

مقصودی پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن سبزوار را حدود 60 درصد دانست و بیان کرد: تا پایان سال 1398 عملیات ریل‌گذاری پروژه راه‌آهن سبزوار به پایان می‌رسد.

منبع : فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها