عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی و رییس کمیته مشارکت‌های شورای شهر تهران از تشکیل کارگروهی برای ساماندهی و حمایت از مشاغل زنان سرپرست خانوار، توانیابان و افراد آسیب دیده در شهر تهران خبر داد.

تشکیل کارگروه ساماندهی و حمایت از مشاغل زنان سرپرست خانوار

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حجت نظری در این‌باره گفت:‌ شمار زیادی از زنان سرپرست خانوار و توانیابان در جریان دیدارها و بازدیدها و نیز مراجعات حضوری از نبود یک متولی واحد برای حمایت از مشاغل و خدمات آنان انتقاد داشتند و در همین راستا نیز تصمیم گرفتیم تا کارگروهی را به منظر ساماندهی و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از مشاغل و کسب‌و کارهای خرد این افراد ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در این کارگروه نمایندگانی از شورای شهر تهران، سازمان خدمات اجتماعی، سازمان زیباسازی، معاونت امور مناطق، بازرسی شهرداری تهران، برج میلاد، مترو تهران و ... حضور دارند، گفت:‌ سازوکارهای مربوط به این اقدام در جلسه این کارگروه تعیین و مقرر شد تا محل‌هایی برای برگزاری بازارچه‌ها و ارائه خدمات این افراد مشخص شود.

نظری با بیان اینکه در حال حاضر محدوده برج میلاد، زیرگذر چهارراه ولیعصر و ایوان انتظار جزو مکان‌هایی است که برای فعالیت این افراد در نظرگرفته شده است، گفت: شهرداری تهران موظف است تا نسبت به برگزاری منظم این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها اقدام کند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران درباره اینکه مگر در گذشته نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های حمایت از توانیابان و زنان سرپرست خانوار وجود نداشته که این کارگروه تشکیل شده است، گفت:‌ در گذشته برگزاری این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها نظام‌مند نبوده و حتی انتقادات بسیاری از افراد شرکت کننده در آن را نیز به دنبال داشت، در همین راستا تصمیم گرفتیم تا با تشکیل این کارگروه هم برگزاری دوره‌ای این نمایشگاه‌ها را نظام‌مند کنیم و هم نحوه اختصاص این فضاها به متقاضیان قانونمند شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها