رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات مردمی آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: هر گونه دریافت وجه نقد از اولیا دانش آموزان که به اجبار باشد، تخلف است و با آن برخورد خواهد شد.

ثبت نام دانش آموزان تا پایان شهریور انجام میشود/ ثبت نام به شرط دریافت وجه تخلف است

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد قوامی نژاد در مورد نحوه ثبت نام آن دسته از دانش آموزانی که تاکنون به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده اند گفت: مدیران مدارس نمی توانند دریافت وجه نقد را به عنوان شرط ورود و تحصیل دانش آموزان در مدرسه تعیین کنند، اما اولیا در صورت تمایل و به میزان دلخواه، می توانند از لحاظ مالی به مدرسه کمک کنند. نحوه دریافت وجه از اولیا، یکی از مهمترین موارد احتمال بروز خلاف در مدارس است و مدیران مدرسه باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

وی اعلام کرد: دو مدیر مدرسه به علت تخلف دریافت وجه غیرقانونی، به منظور بررسی و تصمیم گیری به هیات تخلفات آموزش و پرورش استان معرفی شدند. این هیات پس از استماع دفاعیات آنها و بررسی کامل پرونده، تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

وی اظهار داشت: دریافت وجه، ثبت نام خارج از محدوده، عدم تکریم ارباب رجوع و موضوعات مرتبط با هدایت تحصیلی بیشترین موارد شکایت از مدارس در خراسان رضوی است.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات مردمی آموزش وپرورش خراسان رضوی، از دستورالعمل موجود برای آن دسته از دانش آموزان که در مقطع تحصیلی جدیدشان به هر دلیل با تغییر مدرسه روبرو می شوند خبر داد و اعلام کرد: دانش آموزانی که در بدو ورود به مقطع تحصیلی در پایه های تعریف شده، مانند اول دبستان یا اول متوسطه اول (پایه هفتم) یا اول دبیرستان هستند و محل سکونت آنها در محدوده مدرسه است باید توسط مدیران مدارس  ثبت نام شوند. به استثنای مدارس شاهد نمونه شبانه روزی و فنی حرفه ای که بحث محدوده مطرح نیست.

وی افزود: اما مدیران مدارس در مورد دانش آموزان میان پایه که مقاطع متفاوتی با مقاطع ذکر شده را دارند، در صورت تکمیل کلاس های درسی می توانند ثبت نام نکنند. البته معمولا مدیران تا حد امکان با اولیا همکاری کرده و برای ثبت نام دانش آموزان تمام سعی و تلاش خود را انجام می دهند. اولیا این دانش آموزان می توانند فرزند خود را در نزدیک ترین مدرسه که ظرفیت پذیرش دانش آموز را دارند و جای خالی در کلاس موجود است ثبت نام کنند.

قوامی نژاد گفت: شماره تماس و سامانه ارزیابی ادارات و بازرسی آموزش و پرورش خراسان رضوی، به صورت بنر تهیه شده و در اختیار مدیران مدارس قرار داده شده است. این بنر باید در معرض دید اولیا دانش آموزان نصب شده باشد و عدم وجود آن تخلف محسوب می شود. اولیا دانش آموزان می توانند هر گونه شکایت خود را، با همکاران ما در سامانه ثبت شکایت آموزش و پرورش خراسان رضوی به شماره ۳۲۲۲۲۱۰۳ در میان بگذارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها