فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت: پرورش عقرب نیاز به مجوز دارد با این حال مجوزی برای پرورش عقرب در مناطق مسکونی روستایی و شهری صادر نمی‌شود.

ممنوعیت پرورش عقرب در بافت مسکونی

به گزارش قدس آنلاین ابوالفضل شعبانی، با اشاره به ماجرای کشف ۳ هزار عقرب در یک منزل مسکونی در شهر مشهد، گفت: بنابر گزارشی که از سوی دوستداران محیط زیست دریافت شد، با توجه به اینکه چنین اقداماتی به‌صورت کاملاً مخفیانه انجام می‌شود، حدود یک هفته کار اطلاعاتی در این خصوص صورت گرفت.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی مأموران حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، پس از تحقیقات نگهداری از عقرب در منزل مذکور محرز شد و بلافاصله با دستور مراجع قضایی در این زمینه اقدام صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه پرورش عقرب نیاز به مجوز دارد، با این وجود این کار در بافت مسکونی روستایی و شهری ممنوع است، تأکید کرد: باید پس از دریافت مجوز طبق دستورالعمل‌های صادر شده، ضوابط این کار حتما رعایت شوند. شعبانی یادآور شد: مردم نیز باید توجه داشته باشند که انجام چنین اقداماتی حتما با رعایت ضوابط صورت گیرد تا از وقوع خطرات احتمالی جلوگیری شود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها