معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش با تاکید بر موفقیت رشته‎های المپیکی در بازی‎های آسیایی گفت: در برخی رشته‎ها مشخص بود که مدال را به چه کشوری می‎دهند.

داورزنی:تکلیف برخی مدال‎های بازی‏‎های آسیایی از پیش تعیین شده بود

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، محمدرضا داورزنی افتخارآفرینی کاروان ورزشی ایران در هجدهمین دوره بازی های اسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را که با رکورد شکنی ۶۲ مدال همراه بود به ملت ایران تبریک گفت و گفت: علرغم آنکه میزبان همه تمهیدات را اندیشیده بود که جایگاه خودش را ارتقا دهد و از هر شیوه ای هم استفاده کرد تا تعداد مدال ها را با کاهش اوزان و اضافه کردن یک رشته ای به نام پنجاک سیلات نصیب خودشان کنند. در این رشته  از ۱۶ طلا ۱۴ مدال طلا نصیب اندونزی شد اما رشته های المپیکی ما بسیار خوب کار کردند.

وی ادامه داد: رشته هایی همچون کشتی، وزنه برداری، تکواندو، بسکتنبال و واترپلو ما را به آینده بسیار امیدوار کردند. همچنین رشته ای مثل کبدی برای اولین بار به دو دهه اقتدار هندوستان در این رشته پایان بخشید. همچنین در دو سه هزار متر بامانع مدال ارزشمند طلا به ارمغان آمد در صخره نوردی نیز ورزشکار ما بسیار عالی کار کردند. در کاراته و ووشو هم بسیار خوب و موفق ظاهر شدیم .

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت روزش گستردگی رشته های مدال آوران ایران در بازی های آسیایی را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: در این دوره از بازی ها ورزشکاران ما در ۲۱ رشته ورزشی برای ایران مدال آور شدند که به لحاظ تنوع و پراکندگی شرایط بسیار خوبی را برای کاروان به ارمغان آورد.

داورزنی با اشاره به برخی رشته هایی که نتایج خوبی نگرفتند، تصریح کرد: البته ما در دوچرخه سواری،تیراندازی و برخی رشته های دیگر می توانستیم بهتر ظاهر شویم کمه این مهم هم در دست بررسی است.  انشالله برای رویدادهای آینده از جمله بازی های المپیک ۲۰۲۰ و بازی های آسیایی ۲۲ بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها تلاش زیادی را انجام دادند تا این رویداد مهم را به خوبی رقم بزنند و دل مردم را شاد کنند. دولت هم حمایت و پشتنیبانی خوبی داشت و از طرفی پیام های امید بخش ممقام معظم رهبری هم برای جامعه ورزش بسیار ارزشمند و گرانسنگ بود که هم ایجاد انگیزه کرد و هم باعث روحیه به ورزشکاران و دست اندرکاران شد.

معاون وزیر وزش با بیان اینکه ستاد بازی های آسیایی برای این رویداد تشکیل خواهد شد، گفت: با تشکیل این ستاد مجموعه عملکرد کاروان ورزش یایران مورد بررسی قرار می گیرد و نقاط غفی که وجود داشت را در صدد برطرف کردن بر می آئیم. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها