مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ساخت تصفیه خانه های محلی فاضلاب مشهد با استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا انجام می شود.

استفاده از آخرین فناوری های روز در ساخت تصفیه خانه های محلی مشهد

به گزارش قدس انلاین ،تورج همتی صبح دوشنبه در بازدید از برخی اقدامات شهرداری مشهد در حوزه حفاظت محیط زیست اظهار کرد: نلاش شده در ساخت تصفیه خانه محلی فاضلاب سیدی به عنوان یکی از ۱۵ تصفیه خانه محلی از آخرین فناوری روز استفاده شده و تمام تلاش بر تبدیل فاضلاب و پساب تخلیه شده به آب متعارف و مورد استفاده برای منابع پذیرنده و دیگر مصارف به جز مصرف شرب است.

وی افزود:شهرداری  آمادگی برای ایجاد تصفیه خانه فاضلاب درمسیر منتهی به مسیر و انشعابات رودخانه کشف را دارد و با ارائه طرح اجرایی شهرداری دراین خصوص به تعادل بخشی و مدیریت منابع آب زیرزمینی مشهد کمک شایانی خواهد شد و از دیگر سو در راستای استفاده مجدد از پساب و تاکید بر قوانینی که در برنامه ششم توسعه دراین زمینه عنوان شده است،گام های ارزشمندی برداشته خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست استان ادامه داد:بیش از ۸۰ هکتار فضای سبز درضلع شمالی و درحاشیه رودخانه حفاظت شده کشف رود از سوی شهرداری مشهد ایجاد شده است و طبق توافقی که با مجموعه شهرداری به عمل آمده مقرر شد مسیر پل شاهنامه به سمت کاظم آباد و پرکند آباد نیز به عنوان رود پارک در کمیته ساماندهی فاضلاب استان مطرح شود و از این رهگذر گام مفید دیگری در زمینه توسعه فضای سبز و تفرجگاههای برون شهری برداشته شود.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ایجاد رود پارک به کمیته ساماندهی فاضلاب استان ارائه شده است واین موضوع می تواند به عنوان رویکردی جدید مشکلات کشف رود را مرتفع سازد.شهرداری آمادگی لازم  برای ایجاد ۶۰ هکتار فضای سبز حدفاصل پل کلات و خین عرب را دارد ولی سایر دستگاههای ذیربط نیز باید در این خصوص همکار لازم را داشته باشند.

همتی گفت: مدیریت یکپارچه و هماهنگ مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد توسط محیط زیست و شهرداری نتیجه یک تعامل موثر بوده است و همچنین توسعه فضای سبز کمربند جنوبی مشهد به عنوان مبنایی برای تقویت کارکردهای زیست محیطی و مانعی برای زمین خواری و تعرض به منابع طبیعی اقدامی مثبت وسازنده در راستای تقویت زیست بوم شهری بوده است.

وی اضافه کرد:  شکل گیری کمیته مشترک محیط زیست، مدیریت پسماند ،صدا و سیما و سمن های زیست محیطی به منظور توسعه مشارکت مردمی و فرهنگ سازی به منظور تفکیک زباله از مبدأ لازم و ضروری است و با عنایت به تکلیفی که بر عدم دفن زمینی زباله ها در کلانشهرها وجود دارد، امیدواریم با تلاش اعضای این کمیته و همراهی مردم از زباله به عنوان یک سرمایه و مدیریت آن به عنوان یکی از مشاغل سبز، استفاده مطلوب تری به عمل آید.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها