وزارت حمل و نقل تاجیکستان از رانندگان تاجیک خواست تا برای رسیدن به این کشور از مرز آذربایجان به جای ترکمنستان استفاده کنند.

توقف ۱۰۰ کامیون‌ تاجیک پشت مرزهای ترکمنستان

به گزارشگروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت حمل و نقل تاجیکستان با اشاره به عدم دریافت پاسخ رسمی از طرف دولت «عشق‌آباد» پیرامون علت توقف کامیون های این کشور در مرز ترکمنستان به رانندگان تاجیک توصیه کرد از طریق مرز آذربایجان به سمت «دوشنبه» حرکت کنند.

این وزارتخانه به رانندگان تاجیک توصیه کرده که از طریق مرز ایران به آذربایجان و سپس به روسیه، قزاقستان، ازبکستان و از آنجا به سمت تاجیکستان حرکت کنند.

بنابه این گزارش، طرف ترکمنی در تماس تلفنی با همتایان تاجیک خود در این خصوص مدعی شده که در یک شبانه روز امکان صدور مجوز برای ۳۰ دستگاه کامیون وجود داشته و به نوبت کامیون ها می‌توانند وارد این کشور شوند.

این در حالی است که بنابه گزارش رسانه ها در مرز ایران و ترکمنستان صف بزرگی از کامیون ها کشورهای آسیای مرکزی از جمله تاجیکستان شکل گرفته است.

بنابر عدم دریافت پاسخ رسمی طرف ترکمن برای «دوشنبه»، دلایل اصلی معطلی طولانی کامیون‌های این کشور در مرز ایران با ترکمنستان روشن نیست.

رانندگان کامیون های تاجیکستان بیش از یک هفته است که در مرز «لطف آباد – آرتق» ایران و  ترکمنستان متوقف شده‌اند.

بنابر اعلام یکی از رانندگان تاجیک در مرز ترکمنستان حدود ۱۰۰ کامیون تاجیکستان منتظر دریافت مجوز برای عبور مرز این کشور می‌باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها