وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پیامی به مناسبت روز بهورز تأکید کرد: در تحقق عدالت در حوزه سلامت، حرکتی روبه جلو داشته‎ایم و بهورزان عزیز برای رسیدن به این نقطه، تلاشی جدی و افتخارآفرین داشته‌اند.

بهورزان عاملان توسعه عدالت در حوزه سلامت هستند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پیامی به مناسبت روز بهورز تاکید کرد:  در تحقق عدالت در حوزه سلامت، حرکتی روبه جلو داشته‎ایم و بهورزان عزیز برای رسیدن به این نقطه، تلاشی جدی و افتخارآفرین داشته‌اند.

سید حسن هاشمی در این پیام با بیان این که طی ۴ سال گذشته فقط بیش از سه هزار خانه بهداشت احداث شده، یاد آور شده است: امروز تمام افراد تحت پوشش خانه‎های بهداشت از خدمات پزشکان و بهورزان استفاده می‎کنند.

وزیر بهداشت در این پیام اظهار امیدواری کرده است: با اجرای دوره‎های کاردانی و کارشناسی برای تربیت بهورزان جامعه‎نگر، از خدمات این عزیزان بیشتر بهره ببریم و همزمان، بر اساس امکانات موجود، مشکلات ایشان را نیز به‎تدریج حل کنیم.

متن پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز بهورز به شرح زیر است: 

دسترسی شهروندان به خدمات اولیه و اساسی سلامت، نه‌تنها از وظایف مهم دولت‎هاست که یکی از چالش‌های جدی پیش روی آنها نیز محسوب می‌شود.

نکته مهم اما این که دستیابی به پوشش همگانی سلامت، ارتباط تنگاتنگی با شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هر کشوری دارد.

در کشور ما طی سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۶ طرح نظام شبکه‎های بهداشتی و درمانی به‎عنوان یکی از موفق‌ترین تجربیات جهانی در زمینه دستیابی آحاد جامعه به خدمات سلامت اجرا شد.

با آغاز به‎کار دولت یازدهم و اجرای طرح تحول سلامت، حرکت در این مسیر شتابی فزون‎تر گرفت و شاهد رشد چشمگیر خدمات سلامت در سطح کشور بودیم؛ رشدی که در مناطق محروم چشمگیرتر است.

البته رضایتمندی مردم از حوزه سلامت هیچ‎گاه صد در صد یا حتی نزدیک به آن نخواهد بود، اما لازم است توجه داشته باشیم که موفقیت‎ها و ناکامی‌ها نسبی هستند و برای تحلیل درست، لازم است بدانیم، کجا بوده‎ایم و اینک کجا هستیم.
طی ۴ سال گذشته فقط بیش از سه هزار خانه بهداشت احداث شده است و امروز تمام افراد تحت پوشش خانه‎های بهداشت از خدمات پزشکان و بهورزان استفاده می‎کنند.

بنابراین با اطمینان می‎توان گفت که در تحقق عدالت در حوزه سلامت، حرکتی روبه جلو داشته‎ایم و بهورزان عزیز برای رسیدن به این نقطه، تلاشی جدی و افتخارآفرین داشته‌اند.

امیدوارم با اجرای دوره‎های کاردانی و کارشناسی برای تربیت بهورزان جامعه‎نگر، از خدمات این عزیزان بیشتر بهره ببریم و همزمان، بر اساس امکانات موجود، مشکلات ایشان را نیز به‎تدریج حل کنیم.

با آرزوی موفقیت و بهروزی بهورزان عزیز، فرارسیدن روز بهورز را به یکایک این بزرگواران تبریک می‎گویم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها