سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحدید حدود به توافقات میان ۵ کشور در آینده موکول شده است لذا متاسفانه فضاسازی‌ها همزمان با برگزاری این اجلاس و امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر مبتنی بر واقعیت نبوده و متناسب با منافع امنیت ملی کشورمان هم نیست.

 تحدید حدود دریای خزر به توافقات میان ۵ کشور در آینده موکول شده است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی نجفی‌خوشرودی با اشاره به میزان برداشت جمهوری اسلامی ایران از دریای خزر، گفت: هنوز در کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر درباره تحدید حدود و تعیین سهم در زیر بستر دریا مطرح نشده و توافقاتی در این مورد صورت نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تحدید حدود به توافقات میان ۵ کشور در آینده موکول شده است لذا متاسفانه فضاسازی‌ها همزمان با برگزاری این اجلاس و امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر مبتنی بر واقعیت نبوده و متناسب با منافع امنیت ملی کشورمان هم نیست.

وی ادامه داد: در بسیاری از زمینه‌ها نظر جهوری اسلامی ایران در کنوانسیون اعمال شد، روز گذشته جلسه ای با رئیس دبیرخانه دریای خزر وزارت امور خارجه برای بررسی مسائل مربوط به دریای خزر داشتیم.

نجفی‌خوشرودی همچنین با اشاره به سیاست‌های دستگاه دیپلماسی در روند مذاکرات دریای خزر اظهار کرد: در این شرایط با امکانات و وضعیت موجود معتقدم مسیر طی شده بهترین کار از سوی دولت بوده که می توانسته انجام شود البته با توجه به اینکه بحث تحدید حدود دریای خزر به توافق ۵ جانبه کشورهای ساحلی موکول شده، جمهوری اسلامی ایران باید استنادات و توجیهات خود را جمع‌آوری کرده تا بتواند از سهم کشورمان دفاع کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها