همدان - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از افزایش ۲۵ درصدی حضور و بازدید مسافران و گردشگران در دومین جشنواره مبل و منبت ملایر نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش ۲۵ درصدی بازدیدها از دومین جشنواره مبل و منبت ملایر

به گزارش قدس آنلاین ،ابراهیم جلیلی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به برگزاری موفق دومین جشنواره مبل و منبت در شهریور ماه سال جاری اظهار کرد: این جشنواره امسال با حضور خوب و پرشور مردم و مسافران  و گردشگران از اقصی نقاط کشور از ۲۹ مرداد اه تا ۸ شهریورماه سال جاری به مدت ۱۰ روز در شهرستان ملایر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره امسال شاهد پراکندگی نمایشگاه‌های عرضه مبل و منبت در سطح شهرستان بودیم گفت: یکی از نقاط قوت این جشنواره این بود که نمایشگاه‌های امسال تنها مختص بلوار ۳۲ متری مطهری نبود و بیش از ۳۰۰ نمایشگاه در مناطق دیگر شهرستان فعال بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر افزود: پراکندگی نمایشگاه‌ها در سطح شهرستان باعث شد تا گردشگران و مسافران به همه نقاط شهرستان هدایت شده و علاوه بر آشنایی بیشتر با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف شهرستان ملایر سوددهی خرید مبل و منبت بهتر شده و سوددهی نیز نصیب همه فروشندگان در سطح شهرستان شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: این مشکلات باعث بالا رفتن مواد اولیه و قیمت چوب در کار مبل و منبت نیز شد و با توجه به اینکه این امر بر قیمت مبل و منبت نیز تاثیرگذار بود.

جلیلی تصریح کرد: با این وجود باز هم شاهد استقبال و خرید مبل از سوی گردشگران و مسافران بودیم و از نظر فروش نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی را داشتیم.

وی از رشد ۱۲ درصدی اقامت مسافران در طول برگزاری جشنواره مبل و منبت در ملایر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در طول برگزاری جشنواره ۱۲ هزار اقامت در شهرستان به ثبت رسید.

وی از بازدید ۸۲ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی و گردشگری شهرستان در طول برگزاری جشنواره خبر داد و افزود: این آمار نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است

وی با اشاره به اینکه حضور گردشگران و مسافران در شهرستان می‌تواند توسعه اقتصادی را در پی داشته باشد گفت: برگزاری جشنواره مبل و منبت علاوه بر توسعه بخش مبل و منبت بر سایر بخش‌ها نیز موثر بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر ابراز امیدواری کرد با تقویت ظرفیت‌های گردشگری شهرستان شاهد حضور بیشتر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و دنیا در ملایر باشیم.

وی از برگزاری جشنواره فیلم و عکس «آگر» در ملایر از ۱۵ تا ۱۸ شهریورماه با حضور ۱۰ استان در این شهرستان خبر داد و گفت: آثار زیادی در این جشنواره با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی شامل انگور و ظرفیت‌های صنایع دستی مبل و منبت از سوی هنرمندان ارائه شده است.

جلیلی از برگزاری مراسم آیینی شیره‌پزی مانیزان در مهرماه امسال در روستای هدف گردشگری مانیزان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه محرم با شیره پزی مانیزان این مراسم امسال در پنجم مهر ماه به صورت آیینی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته این مراسم به صورت جشنواره شیره‌پزی با برنامه‌های متنوع و شاد در این روستا برگزار می‌‍شود گفت: استقبال خوبی از این جشنواره می‌شد که امیدواریم امسال نیز این مراسم آیینی با استقبال خوبی همراه باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر به برگزاری همایش ملی انگور در پژوهشکده انگور ملایر اشاره کرد و گفت: این همایش نیز در روزهای چهارم و پنجم مهرماه به مدت دو روز با حضور اساتید پژوهشگران و دانشجویان در دانشگاه ملایر برگزار می‌شود.

وی به برگزاری جشنواره خوشه برتر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این جشنواره نیز در روز پنجم مهرماه با حضور کشاورزان با همکاری شرکت پیمان ‌گستر و جهاد کشاورزی در دانشگاه ملی ملایر برگزار می‌شود.

منبع فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها