رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بشرویه گفت:با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر 180 تعاونی در شهرستان بشرویه مشغول فعالیت می باشند.

180 تعاونی در شهرستان بشرویه فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"سید ضیاالدین حسن زاده میدانی" صبح امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه شهرستان بشرویه در محل اداره  کارتعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد با اشاره به فعالیت های این اداره در پیشبرد ایجاد اشتغال خاطر نشان کرد: با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر 180 تعاونی در شهرستان بشرویه مشغول فعالیت می باشند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بشرویه  افزود: با بررسی های انجام شده 35 تعاونی در مجموع منفعل هستند که دارای فعالیت کمتری بوده اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی در تعاونی های فعال مشغول به کار هستند گفت: تعداد اعضای تعاونی های فعال بشرویه  2هزار و 890 نفر می باشد و از تعداد تعاونی ها 2 تعاونی به صورت اختصاصی توسط بانوان مدیریت می شود که جمعیت 70 درصد انان را بانوان تشکیل می‌دهند.

میدانی تصریح کرد: همچنین 2 تعاونی روستایی به ثبت رسیده و یا در حال گذراندن مراحل ثبت است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بشرویه  از تخصیص اعتبارات ویژه برای تعاونی های بوم گردی خبر داد و گفت: اعتبارات ویژه ای برای تعاونی های بوم گردی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کمیته اشتغال در شهرستان هم گفت: تا کنون قریب به 180 نشست با موضوع اشتغال در بشرویه برگزار شده و همچنین 342 طرح به کمیته اشتغال ارائه شده و در همین راستا بیش از 900 نفر شغل ایجاد شده است.

میدانی از کسب رتبه برتر در جذب تسهیلات خبر داد و گفت:شهرستان بشرویه رتبه ممتاز در جذب تسهیلات در سطح استان را به خود اختصاص داده که دو طرح ان بالای یک میلیارد تومان تسهیلات می باشد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بشرویه   تصریح کرد: جذب تسهیلات برای شهرستان ها شناور است و هر شهرسانی که بتواند بیشترین طرح را ارائه کند  می  تواند تسهیلات بیشتری دریافت کند.

وی افزود: بیشترین تسهیلات جذب شده در بخش صنعت و معدن می باشد.

میدانی با اشاره به شرایط بازپرداخت تسهیلات روستایی هم گفت: تسهیلات روستایی دارای شرایط مناسبی است به گونه ای که با 6درصد بازپرداخت و یک سال تنفس در مدت 6 سال است و تهسیلات شهری با کارمزد بالاتری تا سقف یک تا 13 درصد است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بشرویه  در ادامه با اشاره به مشکلات تعاونی ها بیان کرد:تعاونی های شهرستان در تولید محصولات مشکلی ندارند ولی بازار فروش مناسب نیست و دچار مشکل می شوند.

وی افزود:تلاش شده با همکاری مدیران تعاونی ها بتوانیم محصولات را در نمایشگاهای متعدد به فروش رسانده و تعاونی ها معرفی شوند تا بازار فروش آنان بهبود یابد.

میدانی با تاکید بر همکاری بیشتر بهداشت و محیط زیست هم گفت: انتظار می رود تا متولیان بهداشت محیط و محیط زیست در پاسخ دادن به استعلامات همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند و متاسفانه تولیدات مشاغل خانگی علیرغم کیفیت بسیار بالا در بخش تاییدهای بهداشتی با مشکلاتی روبرو هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها