نماینده دادستان تهران در پرونده حمید باقری درمنی یکی از مفسدان اقتصادی، در خصوص نقش وی در صدور ضمانتنامه‌های جعلی و فاقد اعتبار در بانک ملی توضیح داد.

 توضیح نماینده دادستان درباره نقش باقری درمنی در صدور ضمانتنامه‌های جعلی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، نماینده دادستان در هشتمین جلسه محاکمه حمید باقری درمنی که در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور متهم، وکیل وی، وکلای شکات و نمایندگان سازمان‌های ذی ربط برگزار شد، درباره نقش متهم اصلی پرونده در صدور ضمانتنامه‌های بانکی جعلی و فاقد اعتبار اظهار کرد: دو فقره از ضمانتنامه‌ها به ترتیب مربوط به سوم آبان سال 89 و دوم آبان سال 95 به ارزش 6.5 و 5 میلیارد تومان است که بانک ملی بیان کرده این ضمانتنامه‌ها در زمان ریاست جوانمیر محمدی در شعبه بهار بانک ملی و معاونت قاسم علی بهرامی بدون هرگونه تضمین صادر شده است.

وی همچنین به صدور 6 ضمانتنامه دیگر اشاره کرد و افزود: این ضمانتنامه‌ها که مجموعاً 42 میلیارد تومان مبلغشان است، واجد اصالت و صحت هستند ولی تضمینات اخذ شده از سوی ضمانت خواهان از اساس جعلی و فاقد اصالت بوده است.

نماینده دادستان همچنین به صدور 36 فقره ضمانتنامه دیگر در بانک ملی اشاره کرد و گفت: این ضمانتنامه‌ها نیز به لحاظ فقدان سابقه در سیستم بانک ملی و نظریات کارشناسی در شعبه بازپرسی از اساس جعلی هستند.

وی به قرائت شماره، تاریخ، مبلغ 36 فقره ضمانتنامه یاد شده طبق اظهارات شهود و مطلعان در کیفرخواست شرکتهای متقاضی ضمانتنامه برای معامله با شرکت‌های دیگر درخواست صدور ضمانتنامه کردند و اینها شرکتهایی هستند که مدیریت آنها با حمید باقری درمنی است.

نماینده دادستان تصریح کرد: از 36 فقره ضمانتنامه جعلی یاد شده 26 فقره به بانک ملی عودت داده شده اما بانک ملی به لحاظ اینکه سابقه‌ای در سیستم خود نداشته از پرداخت وجه خودداری کرده است.

وی ادامه داد: از 10 فقره ضمانتنامه باقی‌مانده نیز یک فقره برای ضمانت شخصی به نام شیری به مجتمع شهید مدرس تحویل داده شده است.

نماینده دادستان همچنین به خروج 57 فقره فرم خام ضمانتنامه از بانک ملی اشاره کرد و افزود: بانک ملی نامه‌ای به شعبه بازپرسی صادر و بیان کرده است که علاوه بر ضمانتنامه مجعول عنوان شده 57 فقره فرم خام ضمانتنامه در زمان ریاست جوان میر محمدی در شعبه بهار بانک ملی از این بانک خارج شده است.

وی تصریح کرد: از ضمانتنامه‌ها نیز یک ضمانتنامه از بانک گردشگری است که مبلغ آن 6 میلیارد تومان است.

نماینده دادستان در پایان درباره ارتباط ضمانتنامه‌ها با حمید باقری درمنی گفت: ضمانت خواه‌ها شرکتهای پلاستیک کاران، حافظان انرژی بی‌همتا و آریا برج هرم هستند که همه شرکتهای یاد شده بر اساس اقرارنامه باقری درمنی جزو شرکتهای زیرمجموعه وی بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها