سخنگوی شورای شهر تهران گفت: جمع بندی شورا بر این است که با توجه به شرایط موجود، شهردار تهران تغییر نخواهد کرد.

جمع بندی شورا این است که شهردار تغییر نمی کند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، علی اعطا در حاشیه جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز چند موضوع در دستور کار بود یک موضوع معرفی قائم مقام ذی‌حساب بود که معرفی دو نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذی‌حساب و موضوع دیگر لایحه شهرداری تهران در خصوص اصلاح بند الف مصوبه تعیین بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع‌آوری و دفاع پسماند به ویژه پسماند پزشکی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این جلسه کلیات به رای گذاشته شد که در جلسه بعدی صبحت‌هایی را خواهیم داشت. کلیات لایحه با 11 رای موافق و 3 رای مخالف به تصویب رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: طبق قانون پسماندهای پزشکی به عهده واحدهای تولیدکننده و در صورتی مدیریت شهری در این رابطه مسئولیت دارد که این پسماند به پسماند عادی تفکیک شود که البته این موضوع مورد بحث است.

وی اضافه کرد: در جلسه آینده حتما درباره این موضوع بحث و تبادل نظر خواهد و درباره نقش شهرداری در این زمینه تصمیم گیری می‌شود. مشکل فعلی درباره نوع پسماند دقیقاً مشخص نیست که کجاها تولید می‌شود و تمام واحدهای تولید پسماند پزشکی دارند شهرداری نمی‌داند کجا هستند و طبیعتاً مشخص است که همه اینها آدرس و محل فعالیت‌شان در اختیار شهرداری نباشد و از این بابت مدیریت شهری مشکل دارد و یکی از حوزه‌هایی است که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

اعطا ادامه داد: بخشی از این کار به عهده وزارت بهداشت  است و وزارت بهداشت طبق قانون در این زمینه مسئولیت دارد و تقسیم کار روشن که قانون اتخاذ کرده به وظایف خود عمل کنند و در جلسه آینده شورای شهر تهران در روز یکشنبه ورود جدی به جزئیات این موضوع خواهیم داشت.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه گفت: جمع بندی شورا بر این است که با توجه به این شرایط شهردار تهران تغییر نخواهد کرد و اگر ما به نقطه‌ای برسیم طبق قانون عمل می‌کنیم اما بررسی‌ها در این زمینه در شورا انجام شده و با مراجع ذیربط ارتباط برقرار خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در جلسه هم اندیشی صبح امروز مدیر مسئول روزنامه همشهری حضور نداشته و قرار است وی ابتدا در جلسه کمیسیون فرهنگی و اگر لازم باشد در جلسه هم‌اندیشی غیررسمی اعضای شورای شهر تهران ورود پیدا کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها