آزاد و فرنگی‌کاران تیم ملی کشتی ایران درحالی خود را مهیای حضور در رقابتهای جهانی مجارستان می‌کنند که اکثر تورنمنت‌های تدارکاتی آنها لغو شده است.

افزایش قیمت دلار و لغو اعزام‌های خارجی کشتی گیران

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، کاروان کشتی ایران باید حدود یکماه و نیم دیگر در بزرگترین آوردگاه بین المللی سالجاری این رشته، یعنی رقابتهای جهانی ۲۰۱۸ مجارستان به میدان برود. پیکارهایی که بسیاری از رقبای اصلی و دیرینه ایران از مدتها قبل برای پیروزی در آن برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده اند و اردوها و تورنمنت های تدارکاتی را پیش رو دارند.

این در حالیست که آزاد و فرنگی‌کاران کشورمان با توجه به افزایش قیمت دلار و لغو اعزام‌های خارجی فعلا با همان اردوهای همیشگی مشغول آماده سازی هستند و تنها به حضور در تورنمنت بین‌المللی بلاروس دلخوش کرده اند. البته به قول یکی از متولیان فدراسیون کشتی باید همین تورنمنت را هم روی چشم گذاشت، چراکه روند افزایش قیمت دلار به نحوی شده که ممکن است هر لحظه بر سرنوشت تنها تورنمنت تدارکاتی ملی پوشان هم تاثیر بگذارد!

اردوی کنونی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی به ترتیب در روزهای ۳ و ۵ شهریور ماه در خانه کشتی تهران آغاز شده و نفرات اعزامی به بازیهای آسیایی هم بلافاصله بعد از استراحتی کوتاه به جمع اردونشینان ملحق شدند. این در حالیست که شاگردان رسول خادم و علی اشکانی می دانند به جز یک تورنمنت بین المللی، اعزام دیگری آن هم برای برخی از نفرات منتخب اردو در کار نیست و این گوش شکسته های بی ادعا باید همچنان با تکیه بر توان و غیرت و انگیزه بالای خود مهیای رقابتهای جهانی شوند.

پیش از این قرار بود آزاد و فرنگی کاران تیم ملی تا زمان اعزام به رقابتهای جهانی علاوه بر چندین اردوی آماده سازی به چند تورنمنت بین المللی تدارکاتی نیز اعزام شوند، اما با توجه به حذف ارز مبادله‌ای برای اعزام های برون مرزی و افزایش قیمت بلیت هواپیما تنها حضور در تورنمنت بین المللی مدوید در کشور بلاروس برای آنها باقی ماند.

لغو اعزامی‌های کشتی تنها به بحث آماده سازی تیم های ملی بزرگسالان مربوط نمی‌شود، بلکه همین چند روز پیش خبر رسید اعزام پنج تیم کشتی به میادین بین‎المللی هم منتفی شده است. بدین ترتیب اعزام تیم های منتخب کشتی آزاد بزرگسالان به تورنمنت سرکیسیان ارمنستان، تیم های کشتی آلیش مردان و زنان به جشنواره جهانی عشایری در قرقیزستان، تیم کشتی آزاد امید به تورنمنت سرکسیان ارمنستان و تیم کشتی فرنگی امید به جام صربستان لغو شد.

آنچه مسلم است قطع تخصیص ارز مبادله ای (هر یورو معادل حدودی ۵۲۰۰تومان) برای اعزام تیم ها به فدراسیون کشتی و چند برابر شدن قیمت بلیت پروازهای خارجی، فدراسیون را بر آن داشت تا به اجبار در اعزام‌های مهم کشتی گیران خود با محدودیت مواجه شود.

رقابتهای جهانی کشتی قهرمانی جهان روزهای ۲۸ مهر تا ۶ آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها