۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 618003

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از کشف باندی خبر داد که به طور سازمان یافته با جعل مدرک اقدام به دریافت کارت باشزرگانی می کردند.

باند جعل مدرک کارت بازرگانی متلاشی شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مسعود خوانساری گفت: به دنبال افزایش میزان تقاضا برای دریافت ارز۴۲۰۰ تومانی در بهار امسال، باندی به سرکردگی یک موسسه ثبت شرکت با سوء استفاده و جعل مدرک اقدام به دریافت کارت بازرگانی کرده بودند.

وی اضافه کرد: به دنبال پایش کارت های بازرگانی متوجه شدیم باندی به صورت سازمان یافته اقدام به جعل مدرک، پرداخت رشوه و همچنین سوء استفاده از هویت افراد برای دریافت کارت بازرگانی کرده است. 
وی ادامه داد: پس از کشف ارتباطات و دامنه حضور این باند به سرعت از طریق هماهنگی با نهادهای ذی ربط فرآیند برخورد با این گروه را آغاز کردیم. 

خوانساری بیان داشت: این باند موفق به دریافت تعدادی کارت بازرگانی با این روش و ثبت سفارش کالا شده بود اما اقدام به موقع اتاق تهران سبب شد تا در مرحله نخست و پس از ابطال کارت های بازرگانی که از این طریق دریافت شده بود، مانع از ترخیص کالاهای وارد شده توسط این گروه از گمرک شویم.

وی اظهار داشت: در مرحله دوم و با حضور دستگاه های مربوطه و همکاری و هماهنگی لازم، این باند پس از انجام تحقیقات خنثی و تمامی افراد درگیر آن مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند. 

رئیس اتاق تهران اضافه کرد: برای اطمینان بیشتر اتاق تهران اقدام به پایش تمام کارت های بازرگانی صادر شده طی دوره زمان بحران ارزی کرد تا هیچ مورد دارای تخلفی باقی نماند. 

خوانساری افزود: اتاق تهران خرداد ماه تمامی اطلاعات و جزئیات لازم را در اختیار وزارت صنعت و گمرک قرار داد که پیش از آغاز فرآیندهای نظارتی، این دو مجموعه اقدام به توقف فعالیت های موارد مشکوک کنند. همچنین شرح کامل اتفاقات در همین دوره به اطلاع مقام های عالی رتبه ذی ربط رسید. 

وی ادامه داد: بروز این اتفاق ها سبب شد تا در فصول بهار و تابستان سخت گیری های اتاق تهران برای صدور کارت بازرگانی افزایش یابد و همچنین فرآیند پایش کارت های بازرگانی صادر شده هم با حضور گروه های حقوقی به انجام رسید که شاید این حضور برای صاحبان کارت بازرگانی دشوارهایی را ایجاد کرد. 

رییس اتاق تهران با عذرخواهی از صاحبان اصیل کارت بازرگانی برای سخت گیری های این دوره زمانی، افزود: امیدوارم صاحبان کارت بازرگانی حساسیت این دوره زمانی را درک کنند.
خوانساری افزود: اکنون کل فرآیند صدور کارت بازرگانی مورد بازنگری قرار گرفته و از این پس امکان هر نوع سوء استفاده ای از بین رفته است. 
«در سه سال گذشته بخش مهمی از فرآیند صدور کارت بازرگانی الکترونیکی شده و بزودی با استقرار سامانه های هوشمند و آغاز فعالیت نرم افزار اتاق تهران، در عمل صدور کارت بازرگانی تمام الکترونیکی می شود که در این شرایط شرایط امکان سوء استفاده و فساد به صفر می رسد.»

وی گفت: البته عموم فعالان اقتصادی و حتی مردم عادی باید دقت کنند که با وعده های واهی برای قرار دادن هویتشان در اختیار دیگران، فریب نخورند. 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها