سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از تدوین طرح انفاق زائران رضوی در آینده نزدیک خبر داد.

طرح انفاق زائران رضوی تدوین می‌شود
به گزارش قدس انلاین  به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و معاونان وی با بیان اینکه طرح انفاق زائران رضوی تدوین می‌شود؛ گفت: خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی(ره) با کمک دولت، میزان پرداختی به مددجویان خود را تا مرز سه برابر افزایش داده است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: در کنار کمک‌های مستمر پرداختی، خدمات فرهنگی از جمله زیارت به مددجویان را نیز در دستورکار دارد، در این راستا در قالب طرح معین الضعفا، مددجویان شهرستان‌های استان هر سه‌شنبه به زیارت مضجع شریف رضوی مشرف می‌شوند.

وی اظهار کرد: سال گذشته 16 هزار مددجو در این قالب توفیق زیارت یافتند که هشت هزار نفر آنان مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بودند.

حسینی ادامه داد: در این راستا مجموعه امکانات اقامتی به‌ویژه اردوگاهی در اختیار است تا ضمن تشرف زائران، خدمات کیفی‌تری نیز به ایشان ارائه شود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در کنار این طرح، دو طرح سدید و وارثان که اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان را شامل می‌شود، موجب شد که سال گذشته 16 هزار دانش‌آموز و دانشجو نیز در قاب این دو طرح به حرم مطهر رضوی مشرف شوند و خوشبختانه کمیته امداد حضرت امام در سال گذشته و در مجموع 130 هزار از مددجویان خود را در مشهد مقدس پذیرا بود.

وی افزود: موضوع مهم دیگری که در حوزه زیارت و کمیته امداد امام خمینی(ره ) قابل طرح  است، انفاق توسط زائرین است.

حسینی گفت: زائران مضجع رضوی که سال گذشته بیش از 30 میلیون نفر بودند، قطعا روحیه کمک به مستمندان را در کنار حرم رضوی بیش از هر زمان و مکان دیگر داراست، بنابراین خوب است که طرحی در زمینه انفاق زائران تدوین و به‌تصویب برسانیم تا از این طریق از کمک‌های زائران هم برای خدمات‌رسانی بیشتر بهره بگیریم.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: این معاونت اعلام آمادگی کرد در قاب طرح‌های معین الضعفا، سدید، وارثان و مبدا به مبدا، زیارت آسان، عاشقانه و عارفانه را برای مددجویان گسترش دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها