در بسته خبری امروز خبرهایی از شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله سبزوار، قوچان، خواف، تربت‌حیدریه و خلیل‌آباد منتشر شده است.

کلاهبرداری 5 میلیون ریالی با ادعای درمان بیماری‌ها از طریق جادو

به گزارش قدس انلاین ، در بسته خبری امروز خبرهایی از شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله سبزوار، قوچان، تربت‌حیدریه، خواف و خلیل‌آباد منتشر شده است.

احیاء و مرمت 20 درصد قنات های سبزوار طی امسال

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار گفت: تاکنون سه میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از محل اوراق خزانه برای مرمت و احیای قنات های سبزوار اختصاص‌یافته که 150 رشته قنات در این شهرستان مرمت و لای روبی شده است.

منصور برغمدی افزود: از مجموع یک هزار و 112 رشته قنات حدود 20 درصد قنوات سبزوار طی امسال احیاء و مرمت شد و هم‌اکنون 18 رشته قنات در حال لای روبی و مرمت است.

وی لای روبی و مرمت قنات های این شهرستان طی چند سال اخیر را انقلابی عظیم برای کمک به بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: همچنین طی سال گذشته 20 رشته قنات به طول 10 کیلومتر با جذب چهار میلیارد ریال اعتبار و مشارکت کشاورزان در این شهرستان مرمت‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه قنات یکی از مهم‌ترین منابع آبی پایدار برای کشاورزی است، بیان کرد: تعداد زیادی از روستاهای شهرستان سبزوار ازلحاظ دبی آب قنات دچار مشکل شده بودند که با همکاری کشاورزان حجم آب قنات های سبزوار روستائیان افزایش چشم‌گیری داشته و بخشی از آب موردنیاز کشاورزان تأمین‌شده است.

برغمدی یادآور شد: حدود یک‌هفتم مجموع قنات‌های خراسان رضوی در سبزوار وجود دارد و مرمت و لای روبی قنات های این شهرستان نیازمند عزم جدی مسؤولان است.

کلاهبرداری 5 میلیون ریالی با ادعای درمان بیماری‌ها از طریق جادو

فرمانده انتظامی قوچان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دریافت مرجوعه‌ای قضایی مبنی بر کلاه‌برداری دریکی از شبکه‌های اجتماعی، گفت: پلیس فتای فرماندهی انتظامی قوچان موضوع شناسایی و دستگیری این فرد سودجو را در دستور کار خود قرار دادند.

قدیر مصرخانی تصریح کرد: طبق بررسی‌های فنی و کارشناسی مشخص شد فرد مالباخته در کانالی که مدعی درمان بیماری‌ها با طلسم و جادو بوده عضو و مبلغ 5 میلیون ریال نیز برای این کار هزینه کرده است.

وی بابیان این مطلب که یک نفر متهم این پرونده دریکی از استان‌های غربی کشور مورد شناسایی قرار گرفت؛ افزود: پرونده با دستور مقام قضائی به‌منظور دستگیری متهم به‌صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شده است.

۱۶۰۰ نفر زیر پوشش بهزیستی سبزوار در انتظار دریافت مستمری هستند

رئیس اداره بهزیستی سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار گفت: یک هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی سبزوار در انتظار دریافت مستمری ماهیانه هستند که از این تعداد 650 خانوار دارای معلول و مابقی زنان سرپرست خانوار را تشکیل می‌دهند.

مرضیه کسرایی‌فر افزود: هم‌اکنون یک هزار و 500 خانوار دارای معلول زیرپوشش خدمات بهزیستی سبزوار قرار دارند که مستمری ماهیانه برای آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: یک هزار و 400 نفر زن سرپرست خانوار نیز از بهزیستی سبزوار مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند و اولویت بهزیستی پرداخت مستمری به خانوارهای نیازمند است.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و 600 نفر در پشت نوبت دریافت مستمری ماهیانه هستند که بر اساس اولویت‌بندی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

کسرایی‌فر با اشاره به ایجاد گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار در شهرستان، تصریح کرد: در حال حاضر هشت گروه همیار زنان سرپرست خانوار در شهرستان سبزوار مشغول به فعالیت هستند که نقش بسزایی در خودکفایی اقتصادی و اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار این شهرستان دارد.

وی تأکید کرد: زنان سرپرست خانوار برای خودکفایی اقتصادی با حمایت‌های سازمان بهزیستی در سرمایه‌های اولیه و مشاوره‌ها موردحمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: خدمت‌رسانی به گروه‌های مختلف دارای معلولیت و توسعه برنامه‌های توان‌بخشی و توانمندسازی متناسب با نیازهای روز جامعه از مهم‌ترین اولویت‌های بهزیستی برای تحقق سلامت و رفاه اجتماعی است.

کسرایی‌فر یادآور شد: در حال حاضر چهار مرکز توان‌بخشی شبانه‌روزی سالمندان، مرکز نگهداری معلولان ذهنی دختران بالای 14 سال، مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان، 9 مرکز توان‌بخشی روزانه و چهار سمن معلولان زیرپوشش بهزیستی سبزوار خدمات‌رسانی می‌کنند.

تعاونی‌ها گره‌گشای اقتصاد کشور هستند

فرماندار خلیل‌آباد در دیدار با تعاون‌گران خلیل‌آباد گفت: تعاونی‌ها می‌توانند با همدلی و همکاری در مسیر توسعه کشور و برون رفت مشکلات اقتصادی کشور به‌کمک دولت بیایند.

مجتبی شاکری با بیان اینکه تعاونی‌ها در بحث اشتغال بازوی توانمند دولت محسوب می‌شوند؛ افزود: در خلیل‌آباد در بحث اشتغال و توسعه روستایی بیش از 8 میلیارد تومان به 245 طرح پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه دلایل عدم موفقیت بعضی از تعاونی‌ها در شهرستان بایستی آسیب‌شناسی شود؛ بیان کرد: ایجاد اشتغال در شرایط کنونی یک کار بسیار مقدسی است و بخش تعاون می‌تواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

در ادامه امام جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه تعاون دارای مفهوم بسیار عمیقی است که ریشه قرآنی دارد؛ گفت: تعاون، همچون قطرات باران خیر آن فراگیر است.

حجت‌السلام علی ناهیدی توجه به تعاونی‌ها را امری ضروری دانست و اظهار کرد: تعاون در کشور بی‌پناه است، بنابراین باید متولیان، این بخش اقتصادی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: بعد از ادغام، تعاون مورد بی‌مهری قرار گرفته است و حمایت چندانی از تعاون نمی‌شود.

امام جمعه خلیل‌آباد لزوم توجه به بخش تعاون را به‌عنوان یک شیوه اقتصادی سالم مورد تاکید قرار داد و خواستار حمایت بیشتر از این بخش شد.

ناهیدی با بیان اینکه در تعاونی شخص مطرح نیست؛ بیان کرد: از آنجا که کار تعاونی یک کار جمعی است، ضروری است نگاه ویژه‌ای به این بخش شود.

در ادامه رئیس اداره  تعاون کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد گفت: 9 شرکت تعاون روستا در این شهرستان تشکیل شده است که 113 نفر عضو این تعاونی‌ها هستند و با سرمایه اولیه 274 میلیون و 500 هزار ریال توانسته‌اند برای 40 نفر اشتغال ایجاد کنند.

حمیدرضا صدیقی با بیان اینکه از ابتدای امسال 5 شرکت تعاونی با 38 نفر و با سرمایه اولیه 945 میلیون و 500 هزار ریال تشکیل شده است؛ افزود: این تعاونی‌ها برای 11 نفر اشتغالزایی کرده‌اند.

وی به تعداد 236 شرکت تعاونی به ثبت رسیده در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد 136 تعاونی غیرفعال است که در این راستا با توجه به تاکید اداره کل، بحث ساماندهی و یا انحلال این تعاونی‌ها مطرح است.

نقش مؤثر بانوان در مقابله با تهاجم فرهنگی و رشد اقتصادی جامعه

فرماندار تربت‌حیدریه در نشست مجمع مشورتی بانوان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری گفت: هدف از برگزاری نشست مجمع مشورتی، استفاده از تجارب، ارائه توانمندسازی و توسعه فرهنگ همکاری و روحیه مشارکت و تفکر جمعی در حوزه بانوان است.

علی رستمی افزود: با ارتقای توانمندسازی بانوان در حوزه اشتغال  و مشارکت اجتماعی و تعامل سازنده آنها در راستای کاهش وابستگی به بیگانگان در راستای حمایت از تولید داخلی به‌منظور دستیابی به خودکفایی با ایجاد بستر توسعه و تعامل بیشتر می‌توان پیشرفت کرد.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ کسب‌وکار و فراگیری مهارت‌های آموزشی برای رشد اقتصاد خانواده‌ها؛ بیان کرد: بانوان نقش مؤثری در تربیت نسل‌های سالم و مقابله با تهاجم فرهنگی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی و رشد اقتصاد خانواده دارند.

رئیس مجمع مشورتی بانوان تربت‌حیدریه نیز در این جلسه حضور فعال بانوان و مشارکت اجتماعی آنان در تمامی حوزه‌ها را موجب نشاط، خودباوری و ارتقای آرامش و امنیت در خانواده و گامی در راستای ارتقای جایگاه زنان در جامعه دانست.

مرضیه دانایی پور گفت: ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه بانوان و اجرای سایر طرح‌های دولتی در حمایت از کسب‌وکارهای خانگی و روستایی، باهدف بهبود وضعیت معیشت خانوارهای محروم از اهداف مهم در پشتیبانی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اقتصادی،تکریم به حقوق بانوان و تأمین امنیت شغلی برای آنان است.

در ادامه رئیس کمیسیون سلامت و جمعیت مشورتی زنان تربت‌حیدریه گفت: جمعیت زنان شهرستان حدود 219 هزار نفر است  که تعداد زنان ثبت‌نام‌ شده 108 هزار می‌باشند و از این تعداد 50 درصد دارای  تحصیلات بالای دیپلم  و 50 درصد دارای تحصیلات زیردیپلم هستند.

الهام بهره‌مند تصریح کرد: 37 هزار بانوان ما در حاشیه شهر زندگی می‌کنند که از زمان طرح تحول سلامت گروه‌های سنی مورد بررسی قرار گرفتند، یکی از مهم‌ترین گروه‌های زنان، گروه زنان میانسال است که تا پایان سال گذشته 30 درصد برای مراقبت از سلامت جسمی مراجعه کردند.

ماه محرم فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اسلامی به نسل جوان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواف امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی گفت: فعالیت بیشتر و تقویت نقش نظارتی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی ضروری است.

حجت‌الاسلام محمد زنگنه با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌ها در راستای اجرای مناسب برنامه‌های ایام محرم متناسب با شأن این ایام؛ بیان کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به مردم به‌ویژه به نسل جوان و نوجوان است.

وی افزود: ماه محرم دارای برکات زیادی است که باعث می‌شود فضای فرهنگی و تاثیرگذاری در جامعه به‌وجود بیاید و زمینه خوبی برای توبه و کنار گذاشتن گناهان می‌گذارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواف خاطرنشان کرد: برپایی مراسم‌های عزاداری ماه محرم از مباحث جدی جامعه است که ریشه تاریخی بسیار گسترده‌ای دارد، هدف از ایجاد ستاد ساماندهی نیز تقویت جنبه نظارتی و به‌دور نگه‌داشتن محرم و مراسم‌های عزاداری‌ها از آسیب‌ها و انحرافات است.

زنگنه اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید به‌رسالت خویش به‌درستی عمل کنند، شهرداری نیز باید به گونه‌ای فضای شهر را آماده کند که در هر مناسبت پیام داشته باشد.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها