رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما از مردم می‌خواهیم به اندازه نیازشان اقلام و نیازمندی‌هایشان را بخرند و از تجار و کسبه‌ هم درخواست می‌کنیم که یک مقدار انصاف را در قیمت‌گذاری رعایت کنند.

سبد حمایتی دولت امروز نهایی می‌شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سخنگوی دولت بزودی مشخص می شود.

وی افزود: قرار است ساعت ١٦:٣٠ امروز آقای رئیس‌جمهور با تشکیل جلسه‌ای، سبد حمایتی دولت را نهایی کنند. اولویت ما نیازمندی‌های جدی مردم است و در این زمینه ۲۵ قلم کالای اساسی را ارز ۴۲۰۰ تومانی دادیم تا قیمت ارزاق مردم بالاتر نرود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی پیرامون انتقادات وارد شده به سازمان برنامه و بودجه در زمینه تخصیص اعتبارات، تصریح کرد: اینکه یک گروه سیاسی در راستای کارهای سیاسی خود و بدون اطلاع از آنچه بین سازمان ها و وزارت خانه ها در جریان است بیانیه بدهد، نباید مبنایی برای حمله به فردی که با وجود همه محدودیت ها بودجه کشور را مدیریت کرده شود.

واعظی ادامه داد: اگر بجای توجه به این بیانیه ها از وزرا و مسئولین اجرایی سوال کنید، با توجه به اینکه در جریان محدودیت ها هستند حق را به سازمان برنامه و بودجه خواهند داد. بنظر من هم آقای نوبخت و هم معاونین ایشان تلاششان تخصیص بودجه مورد تصویب مجلس به دستگاه ها است.

وی گفت: طبیعی است همه از تخصیص بودجه ها راضی نباشند، اما قطعا سازمان برنامه و بودجه تبعیضی قائل نخواهد شد.

در مورد برنامه ریزی برای حضور رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، خاطرنشان کرد: قرار است در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، ملاقات‌هایی با روسای کشورها انجام شود. حضور در مجمع سالانه سازمان ملل ارزان‌ترین و سریع ترین راه برای دیدار و گفتگو با تعداد زیادی از روسای کشورها و طرح مسائل دوجانبه و بین‌المللی است.

وی در واکنش به اظهارات آیت الله جنتی اظهار داشت: رئیس محترم مجلس خبرگان گفته‌اند که برخی می‌خواهند به نیویورک بروند تا با ترامپ ملاقات کنند؛ این سخنان برای من خیلی عجیب بود، چراکه ممکن است عده‌ای در کوچه و بازار از از این حرف‌ها بزنند اما جای تعجب داشت که رئیس محترم مجلس خبرگان این اظهارات را مطرح کرد. این سخنان هیچ وقت مطرح نبوده و پایه و اساسی هم ندارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: من از تمام بزرگان کشور می‌خواهم که وقتی می‌خواهند مصاحبه و سخنرانی کنند، دقت نظر داشته باشند تا مطالبشان برای مردم باور پذیر باشد.

واعظی در ادامه اظهار کرد: امروز مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بصورت هماهنگ فشارهای سیاسی می‌آورند و برنامه‌ریزی‌های بسیاری علیه اقتصاد کشور کرده‌اند و جنگ روانی راه‌ انداخته‌اند تا در ذهنیت مردم نسبت به نظام اسلامی اثر بگذارند.  

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی نیازمند همدلی میان همه دستگاه‌ها و نهادها هستیم، گفت: رئیس‌جمهور بر همین اساس، سخنان خود را بر پایه همدلی، صمیمیت و انسجام داخلی در مجلس مطرح کرد چراکه نمی‌خواست دشمنان از این مساله سو استفاده کنند. انتظار داریم کاری که رئیس‌جمهور در مجلس انجام داد را دیگر گروه‌ها و شخصیت‌ها نیز انجام دهند. باید سعی کنیم تا می‌توانیم در جهت وحدت گام برداریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما قبول داریم در شرایط اقتصادی که بوجود آمده فشار بر مردم زیاد شده و گرانی‌هایی در برخی اقلام صورت گرفته است. ما از مردم می‌خواهیم به اندازه نیازشان اقلام و نیازمندی‌هایشان را بخرند و از تجار و کسبه‌ هم درخواست می‌کنیم که یک مقدار انصاف را در قیمت‌گذاری رعایت کنند. البته وظیفه وزارت صنعت و تعزیرات حکومتی این است که با متخلفین برخورد کنند.

واعظی تصریح کرد: ما بنا نداریم مساله گرانی را با بگیر و ببند حل کنیم بلکه انتظار داریم مردم و کسبه رعایت یکدیگر را بکنند تا بتوانیم از شرایط سخت فعلی عبور کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها