بندپی گفت: به هر سه صندوق تأمین اجتماعی، کشوری و فولاد تکلیف کردیم دغدغه خرید خدمات سلامت را برای بازنشستگان رفع کنند.

بازنشستگان نیاز به بیمه تکمیلی کامل دارند/ قدرت خرید ۳۰ درصد کاهش یافت

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت کار در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری که در باغ کتاب تهران برگزار شد، گفت: اگر بدو انقلاب سن امید به زندگی ۵۷ سال بود اکنون به بالای ۷۷ سال برای زنان و ۷۳ سال برای مردان رسیده است.

وی افزود : نسبت شاغلین به بازنشستگان تغییر کرده و اکنون ۴.۹ درصد ورودی و ۸.۸ درصد خروجی و بازنشستگی داریم. در سال ۵۴ نسبت شاغلین به بازنشستگان ۲۵ به یک بود و در سال ۹۶، ۶.۳ به یک است که نشان می‌دهد با یک بحران در صندوق‌های بازنشستگی روبرو هستیم.

سرپرست وزارت کار با اشاره به وجود یک میلیون و۴۰۰ هزار بازنشسته کشوری، سه میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی و ۸۹ هزار بازنشسته صندوق فولاد، گفت: از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار افراد بالای ۶۰ سال بیش از ۶۰ درصد تحت پوشش صندوق‌ها هستند اما هنوز افرادی را داریم که از هیچ حمایت مالی و بازنشستگی برخوردار نیستند.

وی گفت: همچنین ۲۰ درصد سالمندان زن و ۱۰ درصد سالمندان مرد تنها زندگی می‌کنند.

بندپی افزود: اکنون شاهد وضع نامطلوبی با توجه به افزایش قیمت‌ها و گرانی هستیم و طبق آنچه اعلام شد قدرت خرید جامعه ۳۰ درصد کاهش یافته است که در این میان اقشار کم درآمد و بازنشستگان بیشتر در فشار هستند و باید به دنبال همسان سازی حقوق بازنشستگان باشیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حوادث تلخ جاده‌ای و مرگ و میر ۱۶ هزار نفر با میانگین سنی ۳۲ سال رخ می‌دهد اما میانگین سرطان بالای ۵۰ سال است عنوان کرد: در سنین بالا بیماری‌هایی به سراغ افراد می آیند که هزینه خرید خدماتش طاقت فرساست و اگر در یک خانواده یک بیمار صعب العلاج باشد تمام منابع خانواده صرف می‌شود و دچار هزینه فلاکت بار می‌شوند.

وی ادامه داد: به هر سه صندوق تأمین اجتماعی، کشوری و فولاد تکلیف کردیم دغدغه خرید خدمات سلامت را برای بازنشستگان رفع کنند و آنها را از یک بیمه تکمیلی خوب و کامل بهره‌مند کنند. بیمه پایه باید برای همگان باشد و بعد بر اساس منابع و نیازهایی که افراد دارند بیمه تکمیلی و سایر خدمات منظور شود.

وی از تدوین دو برنامه دولت برای حمایت از اقشار محروم خبر داد و گفت: یک برنامه این است که بین یک تا هشت دهک از کالاهای اساسی با نرخ مصوب برخوردار شوند. باید به اقشار ویژه و به پنج دهک اول یک نگاه ویژه تر داشته باشیم. در چنین شرایطی این افراد بیشتر در سختی و مشکل‌اند. برنامه دوم حمایت اجتماعی مستقیم نقدی و غیرنقدی برای پنج دهک است که ظرف دو سه هفته آینده عملیاتی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها