۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 618620

اگر دیگر کشورها با شرایطی نظیر آنچه که ما اکنون با آن روبه‌رو هستیم مواجه شوند، رئیس جمهور، هیئت دولت و نمایندگان مجلس شب و روز نخواهند داشت تا بتوانند به صورت مرحله‌ای این مشکل را رفع کنند، اما در چنین شرایطی رئیس جمهور ما موضعی‌ای کاملاً انفعالی در پیش گرفته است...

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز پنجشنبه خود با رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، بار دیگر بر ضرورت حفظ و تعمیق انسجام داخلی و پرهیز از ایجاد فضای یأس و احساس بن‌بست در جامعه تأکید کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه بدخواهان ملت ایران به موازات جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده‌ای با هدف تزریق ناامیدی در جامعه ما در دستور کار خود قرار داده‌اند، تأکید کردند که با وجود همه‌ فضاسازی‌های تبلیغاتی بدخواهان و همه‌ مشکلات، انقلاب و کشور در مسیر پیشرفت است.
با وجود تبلیغات منفی ماشین رسانه‌ای دشمن، نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، امکانات گسترده‌ای است که کشور ما از آن برخوردار است. ایران در حالی که تقریباً یک درصد مساحت جهان و یک درصد جمعیت جهانی را در خود جای داده، ۷ درصد منابع زیر زمینی دنیا را در اختیار دارد. بنابراین وقتی این ظرفیت‌ها وجود دارد، اگر به طریقه صحیح مدیریت شود، مردم ما باید مسلماً از رفاه بالایی برخوردار باشند و وقتی نتوانسته‌ایم از این امکانات استفاده کنیم، به معنای آن است که از ضعف مدیریت رنج می‌بریم. مدیران بخش اقتصادی ما نگاه درستی نداشته و به جای اینکه بر توانمندی داخلی تکیه کرده و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند، می‌خواهند اقتصاد لیبرالی را برای کشور ما پیاده کنند. مسئله دیگر باز هم به نحوه عملکرد مسئولان بازمی‌گردد؛ به این معنی که اگر دیگر کشورها با شرایطی نظیر آنچه که ما اکنون با آن روبه‌رو هستیم مواجه شوند، رئیس جمهور، هیئت دولت و نمایندگان مجلس شب و روز نخواهند داشت تا بتوانند به صورت مرحله‌ای این مشکل را رفع کنند، اما در چنین شرایطی رئیس جمهور ما موضعی‌ای کاملاً انفعالی در پیش گرفته است؛ تا جایی که حتی برخی از اعضای دولت هم اذعان می‌دارند که آقای روحانی در شرایط فعلی مسائل را نه تنها حل نکرده، بلکه آن‌ها را به حال خود رها کرده است.  بر همین اساس و برای جلوگیری از تزریق روحیه ناامیدی در جامعه در نخستین گام مسئولان و بویژه شخص رئیس جمهور باید وارد صحنه شده و ضمن بازگو کردن مسائل، مشکلات را به صورت روشن با مردم در میان بگذارد. این مسئله علاوه بر شفاف سازی، همراهی مردم که رکن اصلی نظام هستند را به دنبال خواهد داشت. گام دوم ارائه برنامه دقیق و زمانبندی شده با محورهای مشخص برای غلبه بر مشکلات است؛ به این معنی که دولت برنامه‌ای مرحله‌ای (سه ماهه، ۶ ماهه، یکساله و بیشتر) برای حل مشکلات در راستای از بین بردن رکود، تورم و ایجاد رونق اقتصادی تدوین و ارائه کند.  نکته بعدی رسالت مهم رسانه‌ها در شرایط موجود است. رسانه‌های داخلی در این زمان وظیفه دارند واقعیات، ظرفیت‌ها و نقاط ضعف موجود را به صراحت و با شفافیت بیان کنند، به‌طوری که اعتماد و ایمان مردم به آن‌ها جلب شده و گرفتار شوی تبلیغاتی و رسانه‌ای که کشورهای خارجی علیه ما به راه انداخته‌اند، نشوند. البته در این زمینه هم نقش مدیران بالادستی به عنوان کسانی که خوراک رسانه‌ها را تعیین می‌کنند، بسیار مهم است. مدیران باید برنامه‌های خود را به طور روشن و مستمر در اختیار رسانه‌های داخلی قرار داده و رسانه ها نیز باید آن‌ها را بدون کم و کاست به مردم منتقل نمایند تا با ایجاد همدلی راه برای برداشتن گام‌های بعدی هموار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها