۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 618624

منابع رسانه‌ای از شلیک چهار فروند خمپاره به سوی فرودگاه بصره خبر دادند.

شلیک ۴ فروند خمپاره به سوی فرودگاه بصره

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، برخی منابع رسانه‌ای از شلیک چهار فروند خمپاره به سوی فرودگاه «بصره» در جنوب عراق خبر دادند.

به نوشته وبگاه خبری «المعلومة» عراق، برخی منابع رسانه‌ای از اصابت چهار فروند خمپاره به مکانی در نزدیکی فرودگاه بصره خبر می‌‌دهند. اما هنوز به طور رسمی این خبر تایید نشده است.

این در حالی است که استان بصره در جنوب عراق، در پی خشونت‌های چند روز اخیر، از ساعات اولیه صبح امروز شاهد تدابیر شدید امنیتی است و نیروهایی از ارتش و پلیس فدرال عراق از بغداد به این استان اعزام شده‌اند تا مانع تشدید خشونت‌ها شوند.

گفته می‌شود که شمار زیادی از نیروهای امنیتی عراق در خیابان‌های اصلی و فرعی و محله‌های بصره مستقرند و به دستور فرماندهی عملیات مشترک، مسئولند تا با هرگونه اغتشاشی قاطعانه برخورد کنند.

  ناآرامی‌ها در شهر بصره عراق که از اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات در این شهر از سه‌شنبه هفته گذشته شدیدتر شده بود، در روزهای اخیر بشدت به خشونت کشیده شده است. این ناآرامی‌ها طی یک هفته اخیر ۱۱ کشته و ده‌ها زخمی به همراه داشته است.

ساکنان استان بصره که شمار آنها به بیش از دو میلیون نفر می‌رسد، به سوء خدمات دولتی اعتراض دارند. خدمات در آب‌رسانی، برق رسانی و بهداشتی دچار مشکل است و مردم به نرخ بالای بیکاری نیز معترض هستند.

اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها در این استان، تنها در روز جمعه دو کشته و ۴۵ زخمی به همراه داشته است. آتش زدن بیمارستان آموزشی، شنیده شدن صدای انفجار مهیب در نزدیکی تظاهرات، حمله برخی افراد ناشناس به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره و به آتش کشیدن آن  با وجود اعلام حکومت‌نظامی در این شهر، موجب تشدید ناآرامی در بصره شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها