معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طی یک هفته اخیر دو هزار و 200 مطب پزشکی دایر در کلانشهر مشهد بخاطر رعایت نکردن الزامات قانونی زیست محیطی مدیرت پسماند عفونی، به مرجع قضایی معرفی شده اند.

2200 مطب پزشکی در ارتباط با پسماند به مرجع قضایی معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین ، محمد عرفانی روز شنبه افزود: این تعداد مطب به واسطه اعلام دانشگاه علوم پزشکی و از طریق سازمان نظام پزشکی مشهد به اداره کل حفاظت محیط زیست معرفی و سپس با هدف برخورد قانونی به مرجع قضایی ارجاع شده اند.

وی ادامه داد: مشهد به عنوان نخستین کلانشهر کشور کار ساماندهی و مدیریت پسماندهای عفونی تولیدی مطبهای پزشکی را از تیر امسال آغاز کرد. مهلت تعیین شده برای این منظور نیز اول مرداد بنابراین مطبها و مراکز درمانی که اقدام لازم را در این زمینه انجام نمی دهند به مرجع قانونی معرفی می شوند.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی مشهد دو هزار و 500 مطب پزشکی در این کلانشهر قابلیت تولید زباله عفونی را دارند. از آنجا که قوانین مترتب بر پسماندهای عفونی متفاوت از دیگر پسماندها است بر اساس قرارداد منعقده مطبهای پزشکان می بایست زباله های عفونی خود را به منظور بی خطرسازی تحویل مکانهای اعلام شده دهند.
وی افزود: در مشهد نخستین گام برای ساماندهی این نوع زباله ها برداشته شده است. میزان تولید زباله عفونی در مطبهای مشهد فعلا قابل تخمین نیست اما با ساماندهی این بخش میزان آن مشخص می شود.
روزانه 24 تن زباله عفونی توسط 62 بیمارستان فعال در خراسان رضوی تولید می شود. از این میان تنها یک بیمارستان به دلیل نداشتن دستگاه بی خطرسازی(اتوکلاو) در حال عقد قرارداد برای انتقال زباله های عفونی خود است و بقیه روند بی خطرسازی را با وضعیت مطلوبی انجام می دهند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها