کاپیتان المپیکی تیم ملی کشتی آزاد ایران به رغم بازگشت به میدان و کسب پیروزی قاطع در لیگ برتر، همچنان مورد تایید و نظر اعضای شورای فنی نیست.

شک و تردید اعضای شورای فنی در خصوص بازگشت رضا یزدانی به عرصه ملی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، رضا یزدانی بعد از دو سال دوری از میادین به دلیل مصدومیت و دوران نقاهت، هفته گذشته با دوبنده تیمی از استان مازندران در رقابتهای لیگ برتر به میدان رفت و قاطعانه از سد حریف نه چندان توانمندش گذشت. این در حالی بود که او به جای وزن ۹۷ کیلوگرم در یک وزن پائین‌تر و در وزن ۹۲ کیلوگرم به روی تشک رفت تا باز هم اعضای شورای فنی در خصوص بازگشت او به عرصه ملی با شک و تردید همراه شوند.

رضا یزدانی در شرایطی در لیگ  برتر به میدان رفت که دو بار دست رد بر سینه اعضای شورای فنی زد و دعوت آنها برای اعزام به جام بین المللی کرکین روسیه و مدوید بلاروس را قبول نکرد. از سویی برخی اعضای شورای فنی معتقدند تا زمانی که یزدانی در وزن ۹۷ کیلوگرم در یک تورنمنت بین المللی محک نخورد نمی توان در خصوص وضعیت بازگشت او تصمیم گیری کرد. ضمن اینکه پیروزی او در لیگ برتر در وزن ۹۲ کیلوگرم و با ۲ کیلو ارفاق وزن بوده که فعلا مدعیان خوب و آماده ای در این وزن حضور دارند، در نتیجه یزدانی اگر مدعی بازگشت است باید در وزن اصلی یعنی وزن ۹۷ کیلوگرم وارد گود شود و از سد مدعیان این وزن بگذرد. مدعیانی که هر چند از نظر تجربه با یزدانی قابل قیاس نیستند اما از نیروی جوانی و توان و انگیزه بالایی برخوردارند.

در ادامه بد نیست به واکنش کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص رضا یزدانی و پیروزی اش در لیگ برتر هم اشاره کرد. «محمد طلایی» به عنوان مربی ارشد تیم ملی در این رابطه معتقد است: مصاف یزدانی با حریفش در لیگ برتر را ندیدم اما با مشاهده خلاصه‌ای از عملکردش می‌توان وضعیت یزدانی را خوب ارزیابی کرد. البته او در وزن ٩٢ کیلوگرم به روی تشک رفت و در واقع معادلات ما را بر هم زد، چون ما در وزن ٩٧ کیلوگرم دچار خلاء و ابهام هستیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد معتقد است هرگونه تصمیم در خصوص رضا یزدانی با شورای فنی است و اینکه سرنوشت یزدانی در این دو وزن چه می شود و حضورش در میادین پیش رو به کجا می انجامد، همچنان برعهده شورای فنی خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها