نماینده مردم شاهین شهر درباره طرح شفافیت فعالیت نمایندگان گفت: این طرح بسیار کمک می‌کند نمایندگانی که دو نبشی و دو نقشی و بی‌نظم هستند رسوا شوند و مردم آن‌ها را بشناسند.

طرح شفافیت فعالیت نمایندگان برای رهایی مجلس از وضعیت کنونی است/ این طرح افرادی را که دو نقشی هستند، رسوا می‌کند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی درباره طرح شفافیت فعالیت نمایندگان و تاثیر آن بر روند کار مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح بسیار مهم است ۲۰۰ نمانیده آن را امضا کرده‌اند و باید دید که چگونه پیش می‌رود.

نماینده مردم شاهین شهر یادآور شد : تاکنون بنده و آقایان فتحی و ذوالنور طرح‌هایی در خصوص شفافیت آرا و فعالیت نمایندگان ارائه کرده‌ایم که هر سه در یک راستا هستند و می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. معتقدم این مباحث باید به نحوی مطرح شود که مجلس از وضعیت کنون رهایی یابد.

وی با اشاره به رفتار نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  تاکنون ۲۱۳ جلسه علنی در صحن مجلس برگزار شده است و ما نماینده‌ای داریم که در ۱۵۷ جلسه با تاخیر حاضر شده است، یا حدود ۳۰نفر از نمایندگان هستند از ۱۰۰ روز هم بیشتر با تاخیر در جلسات شرکت کرده‌اند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: وقتی رأی‌گیری در صحن برگزار می‌شود ۴۰تا ۵۰ نفر در رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند! ما ۲۹۰نفر نماینده داریم که در هر جلسه حدود ۷۰ الی ۸۰ نفر غایب هستند، اینها کجا هستند؟ مگر چند روز مرخصی می‌توانند داشته باشند؟ چند روز به مأموریت می‌روند؟

وی ادامه داد: کمیسیون‌ها قاعدتا باید از ساعت ۱۴ یا ۱۴:۳۰ آغاز شوند و طبق قانون باید ۲۳ نفر در آن حضور داشته باشند، از هر کمیسیون به طور میانگین ۳ الی ۴ نفر غایب هستند؛ این‌ها کجا هستند؟ چرا با مردم این گونه میکنند؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که یک رأی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: گاهی اوقات یک طرح نباید رأی بیاورد که مشاهده می‌کنیم رأی میآورد در مقابل یک طرح باید رأی بیاورد که به دلیل نبود نماینده‌ها درصحن رأی نمی‌آورد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر شفافیت وجود داشته باشد این افراد رسوا می‌شوند، عدم شفافیت باعث تضییع حقوق مردمی است که با هزاران امید و آرزو یک نفر را به عنوان نماینده خودشان تعیین کردند، اما خبر ندارند که نماینده‌شان در مجلس نیست و مرتب تاخیر دارد .

حاجی دلیگانی با بیان اینکه این طرح بسیار کمک می‌کند افرادی که دونبشی و دو نقشی هستند و ظاهرشان با درونشان متفاوت است رسوا شوند، گفت: مردم باید اینها را بشناسند که بسیار برای انتخابات آینده می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که روند بررسی طرح تحیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی چگونه پیش می‌رود، بیان کرد: این تحقیق و تفحص هم بر خلاف همه قوانین بر زمین مانده، در کمیسیون بودجه به بهانه‌ای ۱۰ روز آن را به  تعویق انداختند از آن تاریخ چندین روز می‌گذرد.

حاجی دلیگانی تاکید کرد:  باید تحقیق و تفحص را از خودمان شروع کنیم و یکی از این خود شروع کردن‌ها تحقیق و تفحص از مجلس است.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها