معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: پیش‌دبستانی متعلق به آموزش و پرورش است و بهزیستی مسئول صدور مجوز مهدکودک است و مهدکودک‌ها مشخصه خاصی دارند و برای نگهداری کودکان زیر پیش‌دبستانی طراحی شده‌اند.

ثبت نام به‌عنوان «پیش‌دبستانی» در مهدکودک‌ها غیرقانونی‌ست

به گزارش قدس آنلاین، غلام‌حسین حدادی  در واکنش به اخباری مبنی‌ بر واگذاری حاکمیت پیش‌دبستانی‌ها از بهزیستی به آموزش‌وپرورش، اظهارکرد: پیش‌دبستانی مقطعی از دوره آموزش بوده که مربوط به آن‌هایی است که در مراکز مربوط به  پیش‌دبستانی  ثبت‌نام می‌کنند و طبق مقررات وارد پیش دبستانی می‌شوند، اما کسانی که در مهدکودک‌ها ثبت نام می‌کنند طبق مقررات تا قبل از دبستان در  مهدکودک‌ها نگهداری می‌شوند و کودکان تحت آموزش های لازم قرار می گیرند.

وی ادامه داد: مهدکودک‌ها دوره ای تحت عنوان پیش‌دبستانی ندارند و کودکان تا زیر سن دبستان را نگهداری می‌کنند. حدادی تصریح کرد: همچنین مراکزی به عنوان «رفاه کودک و خانواده» داریم که کودکان تا سن ۱۲ سال را نیز پذیرش می‌کنند و به عنوان یک بسته مراقبتی عمل کرده و زیر مجموعه آموزش‌وپرورش نیستند.

وی تأکید کرد: پیش‌دبستانی‌ها متعلق به آموزش‌وپرورش است و ما با آموزش‌وپرورش در این زمینه اختلاف برداشت‌های کوچکی داریم که این بین بعضی از افراد است، اما اختلافی بین بهزیستی و آموزش‌وپرورش نیست.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در خراسان رضوی حدود ۱۴۰۰ مهدکودک داریم که زیر پوشش بهزیستی فعالیت می‌کنند که در آن‌ها کودکان زیر ۶ سال پذیرش می‌شوند و مراکز رفاه کودک و خانواده نیز کودکان بین ۶ ماه تا ۱۲ سال را پذیرش می‌کنند.

وی گفت: ثبت نام کودکان در مهدکودک‌ها تحت عنوان دوره پیش‌دبستانی اقدامی غیرقانونی است، اما افراد زیر سن دبستان در مهدکودک‌ها امکان حضور دارند چرا که پیش‌ دبستانی اجباری نبوده و داشتن مدرک پیش‌دبستانی برای ورود به کلاس اول الزامی نیست.

حدادی با اشاره مزایای مهدکودک‌ها نسبت به پیش‌دبستانی‌ها، افزود: شرایط نگهداری و آموزش‌های کافی برای کودکان در مهدکودک‌ها وجود دارد. هم‌چنین برای نمونه اگر فردی دو فرزند ۳ ساله و ۶ ساله داشته باشد می‌تواند هر دوی آن کودکان را در یک مهدکودک نگهداری کند، اما چنین امکانی در پیش‌دبستانی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها