اهواز- حجت الاسلام مرتضی خاکباز گفت: دستگاه های فرهنگی با عملکرد نادرست، جوانان را از این وادی دور کردند. مقدمه کارهای فرهنگی، نداشتن شکم‌گرسنه جامعه است که یکی از دستگاه هایی که این زمینه را باید فراهم کند دستگاه وقف است.

دلیل دورماندن جوانان از مسائل فرهنگی/ مقدمه کارهای فرهنگی، نداشتن شکم‌گرسنه جامعه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز  یکشنبه ۱۸ شهریور انجام شد  با تشریح برنامه راه سال جاری جهت مدیریت امام زاده و بقعه های استان خوزستان عنوان کرد:  دارایی امام زادگان به طور صد در صد از جانب مردم است که وظیفه ما در قبال آن، هزینه این دارایی ها برای مردم آن هم به طور ۱۰۰ درصد است. مدیریت بقاع، عمرانی و مدیریت هر دو آن ها محورهای اصلی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت وقف در استان خوزستان بالاست و باید بهتر از این ها عمل می شد تا رتبه ای برای خوزستان ایجاد می شد، گفت:  می توان به کمک موقوفه ها به مبارزه با مشکلات استان برویم، ‌چه بسا اشتغالزایی هایی نیز در این حوزه  ایجاد شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان خوزستان افزود: دستگاه های فرهنگی با عملکرد نادرست جوانان را از این وادی دور کردند. مقدمه کارهای فرهنگی، نداشتن شکم‌گرسنه جامعه است که یکی از دستگاه هایی که این زمینه را باید فراهم کند دستگاه وقف است.

حجت الاسلام خاکبار تصریح کرد: هدف ما از سرمایه گذاری در وقف رونق موقوفه های بر زمین مانده و موقوفه هایی که درسال های گذشته متروکه است که  درآمدی نداشتند. در همین راستا دو الی شش پروژه برای هر شهرستان تعریف کردیم که بعد از محرم کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن ها زده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امام زاده ها همه دارای شناسنامه هستند، گفت: امام زاده ها حتی اگر شناسنامه نداشته باشند باید به عنوان مکانی مقدس، مورد احترام قرار بگیرد زیرا در چنین مکانی مردم جذب می شوند تا با خدای خود جهت طلب حاجت به راز ونیاز بپردازند و قرار نیست کار خلاف شرعی صورت بگیرد.

مدیرکل اوقوف وامور خیریه در رابطه با موقوفه های رامشیر بیان کرد: شهر رامشیر همه زمین ها وقف است و در سنوات قبل مسئولین قصد تبدیل به احسن را داشتند که بالای۵۰۰ فقره تبدیل به احسن شکل گرفته واولویت ما این است که شهر را از موقوفه ها آزاد کنیم‌ سپس به موضوع زمین های زراعی برای تبدیل به احسن ورود کنیم.

وی در پایان برنامه های محرم را از ابتدای روز ورود کاروان امام حسین به کربلا، تا پایان ماه صفر تشریح کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها