همدان- فرماندار همدان گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس و ماه محرم اعمال مسائل ترافیکی و مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح شهر ضروری است.

ضرورت اعمال مسائل ترافیکی در آستانه بازگشایی مدارس و ماه محرم

به گزارش قدس  آنلاین ، علی تعالی فرماندار همدان در شورای هماهنگی ترافیک این شهرستان، با اشاره به بازگشایی مدارس و لزوم اجرای اقدامات ترافیکی، با بیان اینکه تمام سازمان‌ها باید با هماهنگی و هم‌پوشانی برای ایجاد فضای امن و ایمن در شهر تلاش کنند، اظهار کرد: اقدامات خوبی از سوی آموزش و پرورش و شهرداری انجام شده که امیدواریم فضای امن و ایمنی را در جابه‌جایی دانش‌آموزان شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه با اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی طی روزهای ابتدایی مهر ماه سال گذشته شاهد حوادثی ترافیکی نبودیم که امیدواریم امسال نیز این اتفاق رقم بخورد، افزود:‌ ارتقای فرهنگ مردم بسیار حائز اهمیت بوده و باید در این زمینه تلاش بیشتری داشت.

فرماندار همدان با بیان اینکه رفتارهای ترافیکی به نوع رفتار مردم برمی‌گردد، گفت:‌ ابتدای مهر ماه با روزهای ابتدای محرم تلاقی شده که قطعاً بار سنگینی روی دوش پلیس در ایجاد مسائل ترافیکی است.

وی به مشکلات ترافیکی در محوطه هتل امیران واقع در بلوار بعثت اشاره کرد و افزود: موضوع دوربرگردان این منطقه با دید مثبت در جلسه کارشناسی مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

تعالی با اشاره به حذف دوربرگردان بلوار بدیع‌الزمان همدانی و انتقال آن به روی پل سردار همدانی، گفت: از دهم مهر ماه به مدت یک هفته دوربرگردان بلوار پژوهش حذف شود تا خودروها به زیرپل پژوهش هدایت شوند.

وی با بیان اینکه در مسیر خیابان پاستور به چهارراه، خودروها به صورت مستقیم از خیابان ورزش به میرزاده عشقی می‌پیچند که این وضعیت بسیار خطرناک است و باید تصمیم جدی گرفته شود، خواستار توجه به این مسئله شد.

فرماندار همدان بیان کرد: برخی از طرح‌ها را سازمان شهرداری با همکاری پلیس به صورت آزمایشی اجرایی کند تا نقاط قوت و ضعف شناسایی شود.

وی با بیان اینکه وظیفه پلیس راهنمایی و رانندگی است که در مراسم‌های عزاداران حسینی طی ایام محرم اقدامات ترافیکی را به ویژه در بقاع متبرکه انجام دهد، افزود: رایگان شدن کرایه اتوبوس در نخستین روز مهرماه اقدام خوبی از سوی شهرداری همدان است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها