همدان- مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: تعداد پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای همدان با استانداردها برابری می‌کند.

مطابقت پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای همدان با استاندارد

به گزارش قدس آنلاین عباس‌ اولیاسمیع مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان  با بیان اینکه طی چند سال گذشته ۷۰ تا ۸۰ درصد ناوگان آمبولانس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان نوسازی شده است، اظهار کرد:‌ قریب به ۸۰ آمبولانس و ۵۲ پایگاه در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه یک پایگاه هوایی و ۵۱ پایگاه زمینی در استان فعال است، از وجود ۳۱ پایگاه جاده‌ای و ۲۰ پایگاه شهری خبر داد و گفت: توان عملیاتی از بعد تعداد پایگاه‌ها در جاده‌ها و مسیرهای اصلی و فرعی متمرکز شده و تعداد ماموریت به دلیل وسعت جاده‌ها در پایگاه‌های جاده‌ای بیشتر است.

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان ادامه داد: بر اساس طرح تقسیم جمعیتی به نسبت هر ۵۰ هزار نفر یک آمبولانس تعریف می‌شود و اگر جمعیت ۶۰ هزار نفر باشد آمبولانس‌ بعدی در اختیار قرار می‌گیرد.

وی افزود: مسیر بین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر نیز یک پایگاه احداث می‌شود که خوشبختانه از این منظر طبق برنامه‌ وزارت بهداشت پیش رفته‌ایم.

اولیاسمیع با بیان اینکه در برخی از مناطق مردم و نمایندگان مجلس درخواست ایجاد پایگاه را دارند که با موافقت وزارت بهداشت این امر محقق می‌شود، گفت: در این خصوص باید تابع قوانین وزارت بهداشت و استانداردهای موجود باشیم که خوشبختانه طبق برنامه کار کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: تعداد پایگاه‌های شهری و جاده‌ای استان با استانداردها برابری می‌کند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها