۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 618911

رمزگشایی از یک فتنه

جعفر قنادباشی

آمریکا و عربستان پس از آنکه در زمینه استقرار داعش در منطقه با شکست مواجه شدند به دنبال راهکاری برای حفظ موضع تروریست‌ها در ادلب هستند تا به قول عام استخوانی در گلوی دولت اسد باشد که مانع استقرار آرامش در منطقه شود.

گروه سیاسی قدس آنلاین - نگاهی به روند سیاسی در عراق از انتخابات پارلمانی به این سو و نزدیک شدن به تشکیل فراکسیون اکثریت، تاحد زیادی از حمله به کنسولگری ایران در بصره رمزگشایی می‌کند.
مقام معظم رهبری فرموده‌اند، قدرت دفاعی ایران، ارکان مختلفی دارد از جمله قدرت موشکی، انسجام داخلی و حضور منطقه‌ای، به همین خاطر دشمنان ایران از مدت‌ها پیش در تلاش هستند تا مهم‌ترین رکن این مثلث قدرت را یعنی حضور منطقه‌ای ایران را تضعیف کنند. آن‌ها از بیم روابط دوستانه ایران با کشورهای سوریه، عراق و لبنان که به عنوان محور مقاومت شناخته می‌شوند، انواع و اقسام هجمه‌های تبلیغاتی را سال هاست که به راه انداخته‌اند تا این روابط بسیار دوستانه تبدیل به روابط سرد و بتدریج خصمانه شود.
نمونه‌ای از این دست تبلیغات را باید در مسائل مربوط به زائران عراقی و ایران جست، جایی که از یکی دو سال گذشته ابتدا تلاش صهیونیست ها، ارتجاع منطقه و آمریکا براین بود که بگویند زائران ایرانی اربعین حسینی به قصد شهوت‌رانی به عتبات سفر می‌کنند و امروز نیز برعکس این موضوع را درباره زائران امام هشتم(ع) اظهار می‌کنند. طعنه آمیز اینکه چنین اتهامی از سوی کشورهایی مطرح می‌شود که خود سردمدار رواج روسپیگری هستند و حتی این موضوع به عنوان یک شغل رسمی در کشورهای آن‌ها شناخته شده و محل درآمدی برای دولت به شمار می‌رود.
حتی در اقدامی دیگر رسانه‌های تبلیغاتی غربی و عربی تلاش کردند تا عنوان کنند که دولت عراق دست‌نشانده ایران است! حال آنکه مقامات ایران بارها بر استقلال عراق تأکید داشته و هرگونه دخالت در امور این کشور را توسط سایرین تقبیح کرده‌اند. 
نکته قابل توجه دیگری که باید بیشتر مدنظر قرار گیرد، همزمانی آتش زدن کنسولگری ایران در بصره با برپایی اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران درباره ادلب بود. آمریکا و عربستان پس از آنکه در زمینه استقرار داعش در منطقه با شکست مواجه شدند به دنبال راهکاری برای حفظ موضع تروریست‌ها در ادلب هستند تا به قول عام استخوانی در گلوی دولت اسد باشد که مانع استقرار آرامش در منطقه شود. در همین حال ایران، روسیه و ترکیه که به دنبال بازگشت آرامش به سوریه هستند، در تهران با یکدیگر مذاکراتی انجام دادند که نتیجه آن به هیچ عنوان مطابق خواسته‌های عربستان و آمریکا نبود و از همین رو ایادی آنان در عراق با حمله به کنسولگری ایران تلاش کردند تا افکار عمومی جهان را از موضوع اجلاس تهران منحرف کرده و آن را تحت الشعاع قرار دهند.
همچنین این حمله در مرحله سوم خود قصد دارد تا نتایج انتخاباتی عراق و تشکیل دولت در این کشور را تحت تأثیر قرار دهد. البته اینکه دولت عراق تاکنون نسبت به خواسته‌های به حق مردم این کشور واکنش مناسبی نشان نداده، یکی از عواملی است که موجب شد تا اعتراض‌های مردمی با حضور مزدوران استکبار به بیراهه برود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها