معاون زائران استاندار خراسان رضوی گفت: زائرین اربعین حسینی برای اخذ روادید نیازی به حضور در کنسولگری عراق در مشهد ندارند.

نیازی به حضور در کنسولگری عراق برای دریافت روادید اربعین نیست

به گزارش قدس آنلاین ، سید جواد حسینی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی هماهنگی اربعین سال ۹۷ اظهار کرد: زائران نیاز به حضور در کنسولگری عراق برای درخواست ویزا ندارند وباید اطلاع رسانی های لازم برای چگونگی ثبت نام در سامانه ملی اربعین حسینی ( سماح) و کارگزاری های مورد تایید در مشهد و شهرستان ها انجام شود.

وی افزود:۲۷۳ دفتر کارگزاری در استان ثبت نام زائران پیاده اربعین حسینی (ع) را بر عهده دارند و در همین راستا برخورد با دلالان و سودجویان از جمله نکات مهمی  است که باید مورد توجه متولیان امر قرار داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: اربعین حسینی (ع) بزرگترین مانور دینی مسلمانان است و دشمن تلاش می کند تا این تجلی گاه وحدت را بر هم زند و یا نگذارد به بهترین شکل برگزار شود. آلوده جلوه دادن دامان زائران مسلمان خارجی با القا تبلیغات ناصحیح  و حمله به کنسولگری ایران در بصره در آستانه اربعین حسینی (ع) در این راستا است.

وی تاکید کرد: هماهنگی لازم برای رفع موانع اسکان و تغذیه زائران در کربلا و سامرا انجام شده است و ۵۰ موکب برای ارائه خدمات در نجف، کربلا ، کاظمین و سامرا آماده پذیرایی از زائران بوده که سهم استان ۶۵ هزار نفر است.

حسینی بیان کرد:  با توجه به نوسانات قیمت ارز در کشور و به منظور کاهش هزینه ها، باید مایحتاج مورد نیاز در ایران تهیه و به عراق ارسال شود همچنین توجه به موضوعات فرهنگی زائران نیز ضروری است و باید برنامه ریزی برای حضور فعال روحانیون در موکب ها نیز صورت گیرد.

منبع : مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها