مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد گفت: نرخ تعیین شده سرویس های مدارس در کارگروه ماده ۱۸ تعیین و بعد از آن توسط شورای شهر تصویب می شود. تمام شرکت ها ملزم به رعایت نرخ مصوب هستند و دریافتی بیشتر از این نرخ، تخلف خواهد بود.

نرخ سرویس مدرسه فرزندتان را اینجا محاسبه کنید/نرخها بر اساس مسافت و تعداددانش آموز مشخص میشود

 سید مهدی علوی مقدم  درگفتگو با خبرنگار قدس انلاین گفت: با توجه به دستور العمل جدید مدارس در سال ۹۷ که توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور ابلاغ شده است، برخی از ضوابط قبلی تغییر و بهبود یافته است.

وی اعلام کرد: امسال سامانه ای به نام سپند طراحی شده است که براساس آن مدارس ملکف هستند ثبت نام دانش آموزان را در این سامانه انجام دهند. وقتی کار ثبت نام دانش آموزان انجام شد ثبت نام شرکتها و ناوگانها توسط ما انجام و شرکتهای دارای صلاحیت تایید و مشخص می شوند.

وی گفت: از سال جدید انتخاب شرکتها و تقسیم آنها بین نواحی مختلف آموزش و پرورش بنا بر ظرفیتهای هر ناحیه و مدرسه توسط سازمان تاکسیرانی مشهد انجام خواهد شد، ما براساس توانایی های هر شرکت و ارزیابی ها و شاخص هایی که تعیین کرده ایم تقسیم بندی ها را انجام داده و به آموزش و پرورش معرفی کرده ایم.

وی اظهار کرد: این تقسیم بندی ها با یک نظام قانونمند و شاخص های کمی و کیفی و شفاف صورت خواهد گرفت و از هرگونه دخل و تصرف و یا اعمال سلیقه فردی جلوگیری خواهد شد. همچنین ارزیابی هایی در طول سال تحصیلی خواهیم داشت و این ارزیابی ها، در رتبه بندی سال بعد سرویس های مدارس بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

علوی مقدم در خصوص شرایط و ویژگی ناوگان های حمل و نقل و نحوه توزیع آنها در نواحی مختلف آموزش و پرورش گفت: در این زمینه سعی کرده ایم که فضای رقابتی بوجود آید تا بین شرکت ها انگیزه رقابت موجود باشد و آنها در ارائه خدمات بیشتر تلاش نموده و نیز از کاستی ها و ایرادات خود بکاهند. ناوگان ها باید شرایط لازم از جمله معاینه فنی و بیمه نامه برای تمامی خودروهای خود داشته باشند.

وی عنوان داشت: امیدواریم امسال در سامانه سپند بخش مهمی از مسائل مربوط به سرویس های مدارس اجرایی شود. از جمله اینکه نحوه پرداختی اولیا و محاسبات ریالی آنها برای سرویس فرزندان خود از طریق سیستم انجام شود تا نرخی شفاف داشته باشیم و از تخلفات احتمالی جلوگیری شود. شرکت ها به هیچ عنوان نمی توانند بیشتر از مصوبه شورای شهر دریافتی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد بیان کرد: بر اساس قانون، نرخ تعیین شده سرویس ها در کارگروه ماده ۱۸ تعیین و بعد از آن توسط شورای شهر تصویب می شود. تمام شرکت ها ملزم به رعایت نرخ مصوب هستند و دریافت پول بیشتر از این نرخ، تخلف است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی ابراز داشت: نحوه محاسبه نرخ حدودی سرویس دانش آموزان در سامانه http://taxihemayat.ir/madares  قرار داده شده است و اولیا می توانند با توجه به مسافت منزل تا مدرسه و نوع خودرو، نرخ حدودی قابل پرداخت را بدست آورند. این نرخ به این دلیل حدودی گفته می شود که ممکن است میزان مسافتی که اولیا تا مدرسه بدست می آورند با مسافتی که شرکت تعیین می کند کمی متفاوت باشد. همچنین باید فاصله دو برابر در نظر گرفته شود تا مسیر رفت و برگشت محاسبه شود.

وی ضمن بیان این نکته که تقسیم بندی دانش آموزان در سرویس ها و اینکه کدام دانش آموز از کدام وسیله نقلیه استفاده کند با صلاحدید مدیر مدرسه و مدیر شرکت مربوطه انجام خواهد شد افزود: خانواده ها اگر به اتفاق از خودرویی راضی نباشند می توانند با هماهنگی با شرکت و مدیر مدرسه نوع خودرو را تغییر دهند.

علوی مقدم گفت: ظرفیت هر خودرو بر اساس ظرفیتی که روی کارت آن نوشته شده است تعیین شده و شرکت ها در تقسیم بندی دانش آموزان حق استفاده بیشتر از ظرفیتهای خودرو را ندارند. به عنوان مثال خودروهای پیکان و پراید و پژو ۴۰۵ و سمند هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و ظرفیت آنها ۱+۴ است که از یک راننده و ۴ نفر دانش آموز تشکیل می شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته در مواردی که پس از تقسیم بندی دانش آموزان تعداد کمتر از ۴ دانش آموز باقی می ماندند و امکان در نظر گرفتن یک خودرو برای آنها وجود نداشت، اجازه دادیم این تعداد انگشت شمار از دانش آموزان در ماشین های ۴۰۵ یا مشابه آن، تقسیم شده و تعداد سرنشین های خودرو به ۵ نفر برسد. امسال تمام تلاش ما این است که این اتفاق نیافتد و براساس و ضوابط  قانونی، دانش آموزان تقسیم بندی شده و تعداد سرنشینان خودرو از ۴ نفر تجاوز نکند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد در ادامه گفت: امسال بحث محدوده های پرترافیک در محاسبات تعیین نرخ دیده شده است و ضریب بالاسری محدوده های ترافیکی و یا مسافت هایی با بیشتر از ۷ کیلومتر در مصوبه اعمال شده است. لذا شرکت ها، به هیچ بهانه ای نمی توانند ضرایبی را در محاسبات وارد نموده و از اولیا پولی بیشتر از آنچه که در قانون دیده شده دریافت نمایند.

وی اظهار داشت: ما جدولهای محاسباتی را در سامانه قرار داده ایم و آموزش و پرورش نیز این جدولها را به مدارس ارسال کرده است و تمامی مدیران مدارس و شرکتها از جزئیات آن آگاهند و جایی برای سهل انگاری و تخلف های احتمالی وجود ندارد. اولیا می توانند شکایات خود را به ۱۳۷ و یا به شماره ۳۳۴۴۸۱۵۰، واحد رسیدگی به شکایات سازمان تاکسیرانی، اعلام نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها